پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۲
کد خبر: ۴۹۷۱۳

بیت‌کوین در پایین‌ترین قیمت سه ماه گذشته

بیت‌کوین در پایین‌ترین قیمت سه ماه گذشته
بیت‌کوین در بحبوحه فروش گسترده‌تر ارزهای دیجیتال که ناشی از نگرانی‌ها در مورد سیاست های پولی سخت‌تر ایالات متحده است، تا ۵ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین حد قیمت خود از اواخر سپتامبر رسید.

به گزارش رویترز، قیمت بیت‌کوین به حدود ۴۱ هزار دلار رسیده است. بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان از زمان رسیدن به رکورد ۶۹ هزار دلار در ماه نوامبر، بیش از ۴۰ درصد از ارزش خود را دست داده است و همچنان سرسختانه به نوسانی که از زمان تولدش در ۱۳ سال پیش وجود داشته است ادامه می‌دهد.

 

قدرت محاسباتی جهانی شبکه بیت‌کوین در این هفته پس از قطع شدن اینترنت قزاقستان به دلیل ناآرامی‌های سیاسی و اختلال در صنعت استخراج ارزهای دیجیتال به شدت کاهش یافته است.

 

بیت‌کوین همچنین پس از آخرین جلسه «فدرال رزرو» ایالات متحده (بانک مرکزی آمریکا) تحت فشار قرار گرفته و به نظر می‌رسد که اشتهای سرمایه‌گذاران را برای تملک دارای‌‌های پرریسک‌تر رو به کاهش است. متیو دیب، مدیر عامل پلتفرم ارز دیجیتال (Stack Funds) در سنگاپور گفت: «ما در حال حاضر شاهد احساس ریسک گسترده در همه بازارها هستیم، زیرا به نظر می‌رسد نگرانی‌های تورمی و افزایش نرخ‌ها در صدر دغدغه‌های ذهنی سفته‌بازان قرار دارد.»

 

پیش‌بینی سال ۲۰۲۲؛ طلا، بهتر از بیت‌کوین و سهام

 

اتر، دومین توکن بزرگ از نظر ارزش بازار نیز، با کاهش۸/۶ درصدی به ۳۱۱۴ دلار رسید که پایین‌ترین میزان از اول اکتبر است.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!