جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۸۷۰۱

رمز ارزها تهدیدی برای ساختار مالیاتی روسیه هستند

رمز ارزها تهدیدی برای ساختار مالیاتی روسیه هستند
دانیلاگوروف، رییس سرویس مالیات فدرال روسیه (به‌اختصار FTS) گفت: «FTS با جدیت بازار ارزهای دیجیتال را رصد می‌کند».

اگوروف که روز دوشنبه با نشریه محلی RBC مصاحبه کرده بود در این مورد اذعان داشت که رمزارزها می‌توانند به‌صورت بالقوه باعث ازبین رفتن پایه‌های مالیاتی روسیه شوند.

 

این مقام خاطرنشان کرد که تراکنش‌ ارزهای دیجیتال همچنان قابل ردیابی هستند و باید گزارش شوند. او در ادامه افزود که FTS آمادهاست تا سیستم ردیابی خودکار برای پردازش حجم داده‌های بزرگ را راه‌اندازی کند.

 

اگوروف اعلام کرد وقتی وارد فضای دیجیتال می‌شوید، یک ردی از خود در جایی باقی می‌گذارید و زمان باعث می‌شود که این رد شناسایی شود.

 

این مقام همچنین خاطرنشان کرد که FTS اکنون دنبال ارائه راه‌هایی برای پاسخگویی به شیوه‌های فرار مالیاتی است. زیرا مقامات بهدنبال محدود کردن چنین فعالیت‌هایی هستند و نه فقط شناسایی آن. وی افزود:

 

ما می‌خواهیم راه حل‌هایی پیدا کنیم که به جای شناسایی اقدامات یک فرد خاص، یک مشکل را به‌عنوان یک پدیده رفع کند.

 

دومای ایالتی روسیه، لایحه مالیات بر رمزارز را طی قرائت اولیه در فوریه ۲۰۲۱ تایید کرد. این طرح شهروندان را ملزم به گزارش تراکنش‌های رمزنگاری با مبلغ کل بیش از ۷۸۰۰ دلار در سال می‌کند. به‌منظور پیشرفت طرح در قرائت دوم، قانون‌گذاران تصمیم به تعیینیک کمیته مسئول به‌منظور بررسی بودجه و مالیات در نیمه ماه اکتبر گرفتند.

 

این خبر چندی پس از پیشنهاد مسئولیت کیفری برای “گردش غیرقانونی دارایی‌های دیجیتال” به‌عنوان بخشی از اهداف بازار مالیکشور در سال ۲۰۲۲ و دوره‌ ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ اعلام شد. در بخشی از طرح پیشنهادی، بانک مرکزی دنبال وضع مالیات بر ارزهای دیجیتال است.

 

به گفته سرگئی خیتروف، بنیان‌گذار رویداد روسی ارز دیجیتال بلاکچین لایف (Blockchain Life)، کسب‌وکارهای ارز دیجیتال روسیه به‌طور بالقوه می‌توانند در سال مالیاتی تا حد ۴ میلیارد دلار پرداخت کنند. طبق گفته او جامعه محلی کریپتو شکست مفتضحانه‌ای را دردرک چگونگی مالیات بر کریپتو به‌تصویر کشیده است.

 

این خبر در حالی منتشر شد که قانون گذاران آمریکایی با تغییر قوانین گزارش‌دهی مالیاتی برای تراکنش‌‌های بیش از ۱۰,۰۰۰ دلار درلایحه زیر ساختی جدیدی که تصویب شده مبارزه می‌کنند. این لایحه به‌صورت ابتدایی در ماه آگوست در مجلس سنا تایید شده بود، باطرح پیشنهادی برای اصلاحیه سازش‌کارانه توسط شش نفر از سناتورها، از جمله سناتور سینتیا لومیس (Cynthia Lummis) طرفداربیت کوین مواجه شد.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!