جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۸۵۳۳

بیت کوین بهترین سپر در برابر تورم!

بیت کوین بهترین سپر در برابر تورم!
بلومبرگ به تازگی یافته است که سرمایه گذاران از بیت کوین برای حفاظت از دارایی خود در برابر تورم استفاده می‌کنند. این خبرگزاری همچنین در توییتی نوشت که بیت کوین بهترین سپر حفاظتی در برابر تورم بوده است.

جان آترز از Bloomberg Opinion پس از بررسی اعداد و ارقام مرتبط با بیت کوین بیان کرد که این رمز ارز در ۱۰ سال گذشته توانسته است اثر ضد تورمی ۹۹.۹۹۸٪ داشته باشد.

 

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۱ معادل ۰.۰۰۴٪ قیمت امروز آن است و این در حالی است که طی همین مدت شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در آمریکا به میزان ۲۸٪ افزایش داشته است. شاخص قیمت مصرف کننده، تغییرات در سطح قیمت سبد کالاهای مصرفی و خدمات خریداری شده توسط خانوارها را نشان می‌دهد. 

 

آینده پول جهان یا بزرگترین کلاهبرداری تاریخ؟

 

بیت کوین چند روز پیش به دنبال انتشار اعداد مربوط به تورم ماه اکتبر در ایالات متحده آمریکا موفق شد رکورد بالاترین قیمت خود را بشکند. در طول یک سال گذشته میزان تورم در آمریکا در حدود ۶.۲٪ بوده است که بالاترین میزان از سال ۱۹۹۰ تاکنون است. حال اگر از معیار سال ۱۹۸۰ برای اندازه‌گیری CPI استفاده کنیم خواهیم دید که میزان تورم یک سال گذشته آمریکا در حدود ۱۵٪ است. اقتصاددانان بلومبرگ تخمین می‌زنند که تقریبا نیمی از افزایش قیمت اخیر بیت کوین به ترس تورم مردم ارتباط دارد و نیمی دیگر نیز به دلیل مومنتوم معاملات بوده است. 

 

بیورن ون روی و تام اورلیک می‌گویند: مدل ما نشان می‌دهد که اهمیت تورم و محافظت از سرمایه برای بیت کوین به مرور به عوامل مهم‌تری تبدیل شده‌اند، به طوری که ۵۰ درصد نوسان قیمت در چرخه اخیر به این موضوع مرتبط بوده است. این عدد در سال ۲۰۱۷، ۲۰ درصد بوده است.

 

چرا بیت کوین یک سپر حفاظتی در برابر تورم است؟

 

شناخت عمومی از بیت کوین به عنوان یک سپر حفاظتی در برابر تورم به سرعت در حال افزایش است. پائول تودور جونز، میلیاردر معروف و مدیر صندوق سنتی پوشش ریسک یک ماه پیش گفت که بیت کوین نسبت به طلا دارایی بهتری برای حفاظت از سرمایه در برابر تورم است.

 

جی پی مورگان نیز معتقد است بیت کوین به همین دلیل دارایی ارزشمندتری محسوب می‌شود. ارتباط بین استقبال از بیت کوین و تورم خیلی عجیب نیست چرا که عرضه پول در ایالات متحده در دو سال گذشته به تنهایی ۴۰٪ افزایش داشته است؛ این در حالی است که سیاست پولی بیت کوین ثابت بوده و عرضه آن در حال کاهش است. کل عرضه بیت کوین در نهایت ۲۱ میلیون عدد است که همین موضوع این دارایی را کمیاب و قابل اعتماد می‌کند. با این حال بلومبرگ اذعان می‌کند بیت کوین هنوز به اندازه کافی مورد اعتماد مردم نیست و همه آن را به عنوان محافظی در برابر تورم نمی‌شناسند. ویلفرد دایه (Wilfred Daye) رئیس شرکت Securitize Capital همچنان معتقد است طلا گزینه بهتری است اما در عین حال می‌گوید بیت کوین نیز یک مفهوم جدید و جذاب است.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!