جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۷۹۰۶

روسیه برنامه‌ای برای ممنوعیت بیت‌کوین ندارد

روسیه برنامه‌ای برای ممنوعیت بیت‌کوین ندارد
الکسی موسیف، معاون وزیر دارایی روسیه اخیراً از عدم ممنوعیت رمز ارزها در این کشور سخن گفته است. وی در این رابطه گفت: شهروندان می‌توانند خارج از مرزهای روسیه به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند واز آنها استفاده کنند. من فکر می‌کنم شرایط این‌گونه باقی خواهد ماند و هیچ برنامه‌ای برای تغییر وجود ندارد.

 با این حال، به دلیل حاکمیت مالی این کشور، در صورتی که سرمایه‌گذاران محلی در خاک روسیه با دارایی‌های دیجیتال فعالیت کنند، تا آینده‌ای قابل پیش‌بینی با ممنوعیت‌هایی مواجه خواهند شد. موسیف همچنین خاطرنشان کرد که دولت موضع خود را نسبت به دارایی‌های دیجیتال به‌عنوان وسیله پرداخت تغییر نخواهد داد و آنها همچنان ممنوع خواهند ماند زیرا استفاده از آنها به عنوان ابزار پرداخت به معنای از دست دادن کنترل بر گردش پول است.

 

برخلاف بسیاری از سیاستمداران روس که از صنعت ارزهای دیجیتال و فناوری‌های مرتبط با آن انتقاد می‌کنند، موسیف معتقد است فناوری بلاکچین می‌تواند بخشی از شبکه مالی آینده باشد: بلاکچین جایگاه خاص خود را خواهد گرفت و در مواقعی که به حقوق برابر نیاز است استفاده خواهد شد.

 

به این ترتیب، به نظر می‌رسد روسیه رویکرد کاملاً متفاوتی را نسبت به چین اتخاذ کرده باشد چراکه دولت چین همچنان به سرکوب صنعت رمزارزها ادامه می‌دهد و تمامی شرکت‌های محلی را از ارتباط با این صنعت منع می‌کند. در مقابل، مقامات آمریکایی خاطرنشان کردندکه به‌جای ممنوعیت کامل دارایی‌های دیجیتالی، برای قانون‌گذاری آنها تلاش خواهند کرد.

 

آیا روسیه باید بیت کوین را بپذیرد؟

همان‌طور که بالاتر گفتیم، بیشتر سیاستمداران و افراد قدرتمند روس در اظهارات اخیر خود به انتقاد از بیت کوین و آلت کوین‌ها پرداخته‌اند. الویر نبیولینا، رییس بانک مرکزی روسیه معتقد است سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال خطرناک‌ترین استراتژی سرمایه‌گذاری است. همکارش، سرگئی شوتسوف رویکردی خصمانه‌تر دارد و معتقد است تعامل با بیت کوین به منزله ورود به میدان مین است.

 

با این حال این چیزی نیست که اولگ دریپاسکا به آن معتقد است. دریپاسکا، میلیاردر مطرح و بنیان‌گذار بزرگترین بنیاد خیریه روسیه چندی پیش از مواضع خصمانه بانک روسیه در قبال رمزارزها انتقاد کرد. به عقیده وی، روسیه نباید بیت کوین را کنار بگذارد بلکه باید آنرا به عنوان روش پرداختی همچون السالوادور استفاده کند. وی در این رابطه اظهار داشت: حتی السالوادور فقیر نیز به نیاز به رمزارزها پی برده، راه ساده‌ای را در پیش گرفته و بیتکوین را به‌عنوان ابزار پرداختی به رسمیت شناخته است.

 

دریپاسکا معتقد است با انجام این کار روسیه معاملات تجاری خود را به طور موثرتری با سایر نقاط جهان انجام خواهد داد زیرا بیتکوین ابزار مالی واقعی است که استقلال در تسویه‌حساب‌های خارجی را امکان‌پذیر می‌سازد.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!