پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۴۹۴۶۱

محصولات کشاورزی ایران سالم هستند

محصولات کشاورزی ایران سالم هستند
سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بازگشت محصول سیب زمینی ایران از ترکمنستان صحت ندارد بلکه این محصول توسط پست قرنطینه کشورمان و به دلیل رعایت نشدن شرایط کشور مقصد بازگشت داده شده است.


شاهپور علائی مقدم اظهار داشت: پست قرنطینه کشورمان بر اساس بررسی‌هایی که صورت داده، تشخیص داده که در محصول سیب زمینی شرایط قرنطینه‌ای کشور مقصد رعایت نشده و به همین دلیل اجازه صادرات این محصول را نداده و این موضوع وظیفه ذاتی پست‌های قرنطینه است.
وی گفت: این محموله سیب زمینی را پست قرنطینه کشور خودمان برگشت داده و نه ترکمنستان.
سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور افزود: وظیفه قانونی پست‌های قرنطینه است که سیب زمینی‌های خارج از استاندارد و بدون گواهی بهداشتی از ایران خارج نشود.
* کشاورزان از فضای مجازی سم خریداری نکنند
علایی مقدم گفت: تمامی سمومی که به صورت ماده موثر و نهایی وارد کشور می‌شود به طور دقیق و با آزمایش‌های گوناگون گام به گام مورد رصد قرار می‌گیرد و از استاندارد لازم برخوردار است.
وی ادامه داد: تمامی سموم در مرحله تولید و حتی توزیع به طور کامل تحت رصد و پایش سازمان حفظ نباتات قرار دارد و با هر گونه تخلف برخورد می‌شود.
سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور گفت: البته عرضه سموم تقلبی در اینترنت وجود دارد و با قوه قضاییه در این رابطه مکاتبه شده است که خرید و فروش سموم در فضای مجازی مموع شود.
علایی مقدم  افزود: دادستانی هم در این راستا به شعب قضایی دستور داده است با این موارد برخورد کنند و از کشاورزان و بهره برداران می‌خواهیم که به هیچ وجه از فضای مجازی سم خریداری نکنند.
* محصولات غیر استاندارد بر اساس مقررات بین المللی امحا می‌شود
سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور گفت: چیزی به نام برگشت محصولات ناسالم به داخل کشور نداریم و بر اساس مقررات بین المللی محموله آلوده که گواهی بهداشتی نداشته باشد توسط کشور مقصد امحا می‌شود.
وی افزود: آن دسته از محصولاتی که خودمان برگشت می‌دهیم هم شرایط قرنطینه کشور مقصد را ندارد و ممکن است ضوابط خوراکی کشور خودمان را دارا باشند که در این صورت اگر آفتی هم داشته باشند ضد عفونی و عاری از آفت می‌شوند و به چرخه مواد خوراکی مردم باز می‌گردند و هیچ مشکلی در مصرف آن‌ها وجود ندارد.
* محصولات کشاورزی ایران جزو سالم‌ترین هاست
علایی مقدم گفت: به مردم اطمینان خاطر می‌دهم که محصولات کشاورزی ایران جزو سالم‌ترین محصولات هستند که اگر این گونه نبود صادرات چهار و نیم میلیون تنی محصولات محقق نمی‌شد.
سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور افزود: مردم از بابت مصرف محصولات کشاورزی خیالشان راحت باشد و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

منبع خبر : ایلنا
منبع: ایلنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!