جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۴۸۶۲۴
پس از متهم کردن قائم‌مقام پیشین نخست‌وزیر چین به آزار جنسی؛

پنگ شوآیی تنیس‌باز چینی کجاست؟

پنگ شوآیی تنیس‌باز چینی کجاست؟
صبح یکشنبه تصاویر جدیدی از تنیس‌باز مفقودشده چینی، پنگ شوآیی، از سوی شبکه دولتی چین منتشر شد. این در حالی است که فشارهای بین‌المللی بر چین برای اثبات سلامت و مکان نگهداری این تنیس‌باز افزایش یافته است.

پنگ شوآیی تنیس‌باز ۳۵ساله برجسته چینی پس از متهم کردن قائم‌مقام پیشین نخست‌وزیر چین به آزار جنسی مفقود شده است. توییت او مبنی بر ادعای آزار جنسی ۳۰ دقیقه پس از انتشار از اینترنت ملی چین پاک شد. با گذشت ۲ هفته از گم شدن این تنیس‌باز و نگرانی جامعه تنیس از سلامت و محل نگهداری او، دولت چین ویدئویی منتشر کرده که ادعا می‌کند نشان‌دهنده سلامت این تنیس‌باز است.

 

صبح یکشنبه تصاویر جدیدی از تنیس‌باز مفقودشده چینی، پنگ شوآیی، از سوی شبکه دولتی چین منتشر شد. این در حالی است که فشارهای بین‌المللی بر چین برای اثبات سلامت و مکان نگهداری این تنیس‌باز افزایش یافته است. تصاویر اخیر که از سوی هو ژی جین، سردبیر روزنامه دولتی گلوبال تایمز، منتشر شده این بازیکن تنیس را در مسابقه تنیس جوانان نشان می‌دهد.

 

هو در توییتر- که استفاده از آن رسماً در چین ممنوع است- نوشت که این تصاویر یکشنبه گرفته شده است. ادعایی که تایید آن ممکن نیست.

 

سخنگوی انجمن تنیس زنان (WTA) اعلام کرد که این فیلم کافی نیست و هنوز نگرانی‌های انجمن در مورد سلامت این تنیس‌باز برطرف نشده است.

 

در واکنش به این تصاویر استیو سایمون رئیس WTA گفت: «در حالی که دیدن او یک نکته مثبت است همچنان روشن نیست که آیا این تنیس‌باز آزاد است و قادر به تصمیم‌گیری و انجام اقدامات به تنهایی، بدون اجبار یا دخالت خارجی است.»

 

او ادامه داد: «این ویدئو به تنهایی کافی نیست. همان‌طور که از ابتدا اعلام کردم من همچنان نگران سلامت و امنیت پنگ شوآیی هستم و اینکه اتهام آزار جنسی سانسور شود. من در مورد اینکه چه اتفاقی باید بیفتد شفاف بوده‌ام. روابط ما با چین در نقطه حساسی قرار دارد.»

 

کلیپ دیگری از امضای توپ تنیس به دست پنگ برای کودکان به عنوان «راهی برای الهام بخشیدن به کودکان بیشتر برای بازی تنیس» از طرف دیگر خبرنگاران رسانه‌های دولتی در اواخر روز یکشنبه منتشر شد. این ویدئو به دنبال ویدئوی قبلی منتشر شده که این تنیس‌باز ۳۵ساله را در حال غذا خوردن در رستورانی در پکن نشان می‌دهد.

 

به نظر می‌رسد ویدئوی منتشرشده در یکشنبه هیچ کمکی به کم کردن نگرانی مقامات ورزشی و رهبرای کشورهای غربی نمی‌کند که می‌گویند این ویدئوها قابل تایید نیستند و ثابت نمی‌کنند که او در سلامت و امنیت باشد.

 

پنگ، شماره ۱ سابق تنیس ۲نفره جهان، از دوم نوامبر که معاون سابق نخست‌وزیر، ژانگ گائولی، را متهم کرد که پس از بازی تنیس در خانه‌اش او را مجبور به رابطه جنسی کرده است در ملاء عام دیده نشده است.

 

وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که به شدت نگران است و از چین خواست تا شواهد قابل تایید از سلامت و محل نگهداری پنگ ارائه دهد. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «همه باید بتوانند بدون نگرانی از عواقب اظهارنظر کنند. تمام اتهامات آزار جنسی در هر کجای جهان باید بررسی شوند.»

 

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، نیز روز جمعه گفت که دولت جو بایدن از چین می‌خواهد تا «مدرک مستقل و قابل تایید» در مورد محل اختفای پنگ ارائه کند و «نگرانی عمیق» خود را در مورد این بازیکن پیشین ابراز کرد.

 

سازمان ملل نیز بر تحقیقات کاملاً شفاف در مورد ادعاهای مطرح‌شده از سوی پنگ علیه ژانگ پافشاری کرده است- این اولین باری است که جنبش #MeToo در چین بالاترین رده‌های حزب کمونیست این کشور را هدف قرار داده است.

 

لیز تروسل سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به خبرنگاران گفت: «داشتن مدرکی دال بر موقعیت و سلامت او بسیار مهم است. ما خواستار تحقیقاتی با شفافیت کامل در مورد ادعای او مبنی بر آزار جنسی هستیم.»

 

آخرین نفری که در این مورد صحبت کرد راجر فدرر بود که روز شنبه گفت: «او یکی از قهرمانان تنیس ماست، شماره یک سابق جهان. روشن است که وضعیت نگران‌کننده است. امیدوارم او در سلامت باشد.»

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!