جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۴۸۴۶۲
در هفته گذشته تحقق یافت؛

سهام عدالت به گردونه رشد بازگشت

سهام عدالت به گردونه رشد بازگشت
ارزش سبد سهام عدالت که در ماه‌های گذشته، تحت تاثیر نوسانات بورس با افتی سنگین مواجه شده بود، در دو هفته اخیر و پس از حمایت دولت، دوباره به مدار صعود بازگشت به طوری که ارزش سبد این سهام در هفته گذشته، به بازدهی ۲ درصدی رسید.

 ارزش سهام عدالت تحت تاثیر رشد بی‌سابقه شاخص بورس در چند ماه ابتدایی سال ۹۹ به بازدهی قابل توجهی دست پیدا کرد به طوری که ارزش سبد سهام عدالت یک میلیون تومانی تا قبل از شروع اصلاح بازار سهام در تابستان پارسال به بیش از ۳۸ میلیون تومان رسید. البته ارزش سهام عدالت به‌مرور و با قرار گرفتن روند بورس در فاز اصلاحی،  وارد مدار نزولی شد.

 

نوسان معاملات بورس در چند ماه گذشته بر ارزش سهام عدالت تاثیرگذار بود و کاهش روزانه ارزش این سهام منجر به نگرانی سهامدارانی شد که سال‌های زیادی در انتظار آزادسازی سهام عدالت بودند.

مسیر بازار در ماه گذشته، پس از تعیین تکلیف رییس جدید سازمان بورس، تغییر کرد و در نهایت شاخص بورس بعد از مدت‌ها افت شدید بر مدار صعودی قرار گرفت که این امر بر ارزش سهام عدالت بی‌تاثیر نبود و سبب رشد آن شد. البته معاملات بازار سهام بعد از مدتی کوتاه تحت تاثیر ریسک های احتمالی تهدیدکننده بازار و نیز رفتارهای هیجانی سهامداران قرار گرفت و به دنبال چنین روندی ارزش سهام عدالت با کاهش دوباره همراه شد.

سهام عدالت که تا دو هفته گذشته و به دلیل اصلاح پرشتاب شاخص بورس بر مدار نزولی شدید قرار داشت، از روز دوشنبه (۱۰ آبان ماه) تحت تاثیر حمایت صورت گرفته از بازار توسط دولت با تغییر مسیر همراه و وارد روزهایی پر رونق شد.

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!