پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۴۸۲۷۳
به دلیل عدم نقدینگی و نبود قطعات؛

توقف بخشی از قطارهای متروی تهران و حومه

توقف بخشی از قطارهای متروی تهران و حومه
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: با گذشت بیش از ۲۳ سال از بهره برداری از متروی تهران هم اکنون حجم بسیار بالایی از ناوگان فعال در خطوط هفتگانه مترو، با گذشتن از محدوده مجاز برای اورهال با وضعیت اضطراری مواجه هستند.

علی عبداله پور گفت: تا پایان مهرماه امسال ۳۵ درصد قطارهای درون شهری و بیش از ۷۵ درصد ناوگان خط ۵ از محدوده مجاز جهت انجام اورهال عبور کرده اند که جهت بروز رسانی این ناوگان و انجام اورهال تا سال ۱۴۰۳ اعتباری بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی با اشاره به اینکه عدم پیش‌بینی اعتبار در قوانین بودجه سنواتی کل کشور و عدم توانایی شهرداری تهران در تامین هزینه های اورهال باعث انباشتگی بیش از پیش این تعمیرات شده است. تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری تهران در تامین هزینه های جاری شرکت بهره برداری متروی تهران تنهاست بطوری که از کل هزینه های جاری سال ۱۳۹۹، کمتر از یک درصد توسط دولت، ۱۴ درصد توسط مسافران و ۸۵ درصد توسط شهرداری تهران تامین شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: شرکت بهره برداری متروی تهران علیرغم افزایش ایستگاه‌ها و در پی شیوع کرونا، که منجر به کاهش قابل توجه مسافران مترو شد، با مشکلات مالی زیادی رو برو شده است.

عبداله پور افزود: این کمبود نقدینگی با توجه به عدم ثبات قیمت ارز، هزینه‌های بالای اورهال ناوگان مترو که نیازمند تامین برخی از قطعاتش از خارج کشور است، این ناوگان انبوه بر را با وضعیت اضطراری روبرو کرده است اما با تمام این مشکلات طی دو سال و هشت ماه گذشته بدون لحظه ای وقف با تلاش و همیاری کارکنان شرکت بهره برداری مترو، با استفاده از تمامی توان و امکانات موجود به شهروندان و مسافران خدمات رسانی کرده ایم.


وی با بیان اینکه خراب شدن یک قطار همانند دیگر وسایل حمل و نقل نیست و اگر یک واگن یا یک قطار نتواند خوب کار کند کل سرویس دهی خط را دچار اختلال می‌کند.گفت: در حال حاضر مشکل متروی تهران اورهال ناوگان است و باید فکر اساسی به حال آن کرد.


مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶۱ رام قطار در خطوط هفتگانه مترو فعال هستند که برخی از آنها بیش از ۹۰۰ کیلومتر کارکرد داشته و باید اورهال شوند، اما به دلیل کمبود ناوگان از این قطارها استفاده می کنیم. که ممکن است در حین سرویس دهی دچار خرابی شوند.


وی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی اورهال تکیه بر توان داخلی است و در این سال ها همکاری های خوبی با تولیدکنندگان داخلی انجام شده اما هنوز در تامین بعضی از قطعات با مشکل روبرو هستیم. که امیدواریم هرچه زودتر این مشکل برطرف شود .


عبداله پور با اشاره به اینکه در حال حاضر اورهال ۶رام قطار درون شهری و۳ واگن از ناوگان خط۵ در حال انجام است. افزود: ۳۳ واگن دو طبقه و ۱۲ لوکومتیو ناوگان خط۵ و ۳ رام قطار درون شهری بدلیل کمبود قطعه از سرویس خارج شده اند.


بنا بر اعلام روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در پایان گفت: سعی کرده ایم با تمامی کمبود های موجود بهترین خدمات رسانی را به شهروندان و مسافران ارائه دهیم و شاهد افزایش رضایتمندی بیش از بیش مسافران باشیم.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!