پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۸۰۸۵
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران اعلام کرد؛

چه کسانی یارانه ۴۸۰ هزار تومانی میگیرند؟

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: کمک هزینه‌ای از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به توانخواهان دارای معلولیت بسیار شدید و شدید که فاقد شغل و درآمد هستند، پرداخت می‌شود.

سید احمد خادم معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در رابطه با کمک معیشتی معلولان اظهار کرد: طبق ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، کمک معیشتی کمک هزینه‌ای است که از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به توانخواهان دارای معلولیت بسیار شدید و شدید که فاقد شغل و درآمد هستند، هر سه ماه یک بار پرداخت می شود و  سازمان بهزیستی هم هیچ گونه دخالتی در آن ندارد.

وی درباره شرایط لازم برای دریافت کمک معیشتی گفت: اولین شرط این است که افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید باشند، همچنین پرونده کمیسیون پزشکی توانبخشی، تعیین نوع و شدت معلولیت آنها درسامانه ثبت شده باشد.

خادم افزود: همچنین افراد واجد شرایط باید ۱۸ سال و سنین بالاتر باشند. شرط استقرار در سه دهک پایین درآمدی بانک جامع اطلاعات اقتصادی اجتماعی خانوار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (دهک ۱_۳) نیز جزء شرایط است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در پاسخ به اینکه آخرین واریزی چه زمانی بوده بیان کرد: آخرین واریزی شهریور سال جاری بود که مربوط به سه ماهه دوم است و مبلغ ۴۸۰ هزار تومان، معادل ماهیانه ۱۶۰ هزار تومان به آنها پرداخت شده است.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!