پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۴۸۰۵۵
مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون:

پرداخت تسهیلات کرونایی به کسب و کارها

مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از اردیبهشت‌ماه سال گذشته تاکنون ۱۰ هزار و ۸۲ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به کسب و کارها پرداخت شده است.

«حسین محمودی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، درباره آخرین آمار پرداخت تسهیلات کرونا، اظهارداشت: از زمان شروع ثبت نام (بیستم اردیبهشت ماه ۹۹) تاکنون ۵۲۳ هزار و ۷۷۷ فقره ثبت نام در سامانه کارا با اشتغال ۹۷۸ هزار نفر انجام شده است. تسهیلات درخواستی ثبت شده در سامانه کارا برابر ۱۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان است که ۱۰ هزار و ۸۲ میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده است.

به گفته این مقام مسئول، بانک ها در پرداخت تسهیلات همکاری می کنند و سامانه کارا همچنان فعال است و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده کرونایی می توانند در آن ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه این تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده در نظر گرفته شده است، گفت: در این راستا ۱۴ رسته اصلی و ۸۵۰ زیررسته شناسایی شدند و در حال دریافت تسهیلات هستند.

مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: فهرست گروه‌های شغلی مشمول این تسهیلات شامل مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی ها، قهوه خانه ها و اغذیه فروشی ها، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمان‌سراها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدمات بین‌راهی، موزه ها و زائرسراها اعلام شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین، حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده ای ریلی و دریایی، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و زیارتی، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل خشکبار، قنادی بستنی و آبمیوه، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی هنری و رسانه‌ای، مراکز تولید و توزیع و فروش صنایع دستی، آموزشگاه های رانندگی، آرایشگاه ها سالن های زیبایی و گرمابه ها، موسسه های خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر مراکز تولید محصولات گل خانه ای سبزی و صیفی جات صادراتی و مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی از دیگر رسته های شغلی بودند.

محمدی با اشاره به اینکه این سامانه همچنان برای ثبت نام دریافت تسهیلات فعال است، گفت: بر این اساس به تعداد کارکنان واحدهای ثبت نام شده، اعم از بیمه شده و بیمه نشده، ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان وام ۱۲ درصد با بازپرداخت ۲۲ ماهه اقساط و ۲ ماه تنفس (مجموعا ۲۴ ماه) تعلق می گیرد.

وی اضافه کرد: این افراد به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه کرده و برای تسهیلات ۱۲ درصدی ثبت نام کنند.

مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: برای بازپرداخت اقساط نیز به دریافت کنندگان تسهیلات فرصت داده شده است.

به گزارش ایرنا، پس از شیوع کرونا در ماه های پایانی سال ۹۸، بسیاری از کسب و کارها دچار چالش شدند. ایجاد رکود اقتصادی، کاهش تقاضای خرید و تعطیلات اجباری کرونایی، باعث شدند که برخی مشاغل ورشکست شده و برخی نیز کارکنان خود را کاهش دادند. با هدف حمایت از کسب و کارها، پرداخت تسهیلات ویژه برای کسب و کارهای واجد شرایط در دستور کار قرار گرفت.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!