جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۷۹۶۸
وزیر راه و شهرسازی گفت:

قرار نیست سالی یک میلیون مسکن ساخته شود

قرار نیست سالی یک میلیون مسکن ساخته شود
وزیر راه و شهرسازی گفت: وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم به این معنی نیست که در هر سال یک میلیون واحد ساخته خواهد شد. چرا که همه می‌دانیم ساخت مسکن حدود یک سال و نیم زمان می‌برد.

وزیر راه و شهرسازی درباره چگونگی و جزئیات ساخت چهار میلیون واحد مسکن در دولت سیزدهم گفت: «درباره مسکن به دلیل قانون جهش تولید و خواست دولت مقرر شده تا چهار سال آینده چهار میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود و در این راستا اخیرا قانون خوبی در مجلس طی ماه گذشته ابلاغ شد که می‌تواند کمک بزرگی به مردم برای صاحبخانه شدن کند.»

قاسمی ادامه داد: "البته وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم به این معنی نیست که در هر سال یک میلیون واحد ساخته خواهد شد. چرا که همه می‌دانیم ساخت مسکن حدود یک سال و نیم زمان می‌برد؛ بنابراین از ابتدا این مسئله را اعلام کردیم که در وهله نخست باید تا حدود دو میلیون واحد مسکونی شروع کنیم و هم اکنون عملیات اجرایی آن نیز در شرف آغاز شدن است."

 رستم قاسمی در ادامه توضیح داد: « تامین زمین برای 2 میلیون واحد مسکونی در فاز اول پروژه در دستورکار قرار گرفته و تاکنون این زمین‌ها در 800 شهر کشور مشخص شده است.»

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!