شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۴۷۲۴۸
فراز گزارش می‌دهد:

دعوت وزارت نفت از کارگران اعتصابی برای گفت‌وگو

دعوت وزارت نفت از کارگران اعتصابی برای گفت‌وگو
کارگران اعتصاب کننده صنعت نفت می گویند که مسوولان وزارت نفت از آنها خواسته‌اند تا مدارک تخلف پیمانکاران را به آنها ارائه بدهند.

اعتصاب سراسری کارگران صنعت نفت ایران که از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد و تا کنون توانسته برخی از حقوق کارگران این حوزه را محقق کند ولی تنها بخشی از پالایشگاه ها تن به خواسته‌های  این کمپین داده اند که این موضوع می‌تواند در آینده گسترده تر هم بشود تا امور به روال معمول باز گردد. 

در تازه‌ترین خبر از این کمپین می رساند که مسوولان وزارت نفت از نمایندگان کارگری کمپین ۲۰۳۰ خواسته‌اند تا مدارک تخلف پیمانکاران پتروشیمی را به آنها ارائه بدهند. ناگفته نماند که کمتر از یک ماه پیش نزدیک به ۲ هزار کارگر صنعت نفت که در اعتصاب حضور داشتند با امضای طوماری از مسوولان دولت جدید خواستند با برخورد قانونی با پیمانکاران به مشکلات آنها رسیدگی و با متخلفان برخورد کنند.

منوچهر، یکی از کارگران حاضر در اعتصاب سراسری کارگران صنعت نفت در خصوص آخرین تحولات این حوزه به خبرنگار فرار می‌گوید : «روز گذشته از سوی «بازرسی وزارت نفت» با نمایندگان کارگران حاضر در اعتصاب تماس گرفته شد و اعلام کردند که هر مدرکی که در خصوص تخلفات پیمانکاران این حوزه دارند به خصوص در زمینه لیست‌های بیمه‌ کارگرانی که با امضای  طومار مدعی هستند این پیمانکاران در لیست‌های بیمه‌ای کارگران از جمله کارگران متخصص و فنی و استادکاران را به عنوان کارگر ساده رد می‌کنند، را به آنها بدهیم.»

او در همین زمینه ادامه می‌دهد: «قرار است نمایندگان کارگران با رئیس بازرسی وزارت نفت در این رابطه گفتگویی داشته باشند و در ادامه با تخلفات بیمه‌ای پیمانکاران برخورد قاطع ای بشود.»

منوچهر با تاکید بر برخورد با این پیمانکاران اضافه می‌کند: «این اقدام وزارت نفت میرساند که مسوولان صدای اعتصاب ما را شنیده اند. امیدواریم هرچه زودتر به تخلفات پیمانکاران رسیدگی شود و کارگران پروژه‌ای از حقوق قانونی خود بهره‌مند شوند و از همه نکات مهم‌ترین اینکه بتوانیم به سرکار بازگردیم و پروژه ها را به اتمام برسانیم.»

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!