پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۵۲۵۴۴
سیل تابستانی به آثار مهم تاریخی آسیبی نزده است؛

در یزد چه می‌گذرد؟

در یزد چه می‌گذرد؟
بارش شدید باران، روز جمعه ۷ مرداد در اغلب مناطق استان یزد منجر به جاری شدن سیل و وارد شدن خساراتی به تاسیسات زیربنایی و خانه‌های شهروندان این استان شد.
نویسنده :
سینا جهانی

بر اثر بارش‌های سیل آسا در مناطق مختلف شهرستان یزد، بیشتر سیل بند‌ها و خاکریز‌ها سر ریز شده‌اند. سیل در شهر یزد با گذشت ساعاتی، به بافت تاریخی این شهر کویری رسید و تصاویر زیادی از خانه‌های خشتی و آجری فروریخته در اثر سیل در فضای مجازی منتشر شد. مسوولان و کارشناسان شهری، سال‌ها پیش در مورد ناکارآمدی مسیل یزد هشدار داده بودند. ساخت‌وسازهای غیرقانونی در مسیر سیلاب و تخلیه ضایعات در مسیر سیلاب، از مهم‌ترین علت‌های ناکارآمدی مسیل یزد است.

حالا بیشتر معابر و میادین یزد دچار آب‌گرفتگی است و سیل به مناطق مسکونی در بافت جدید و برخی از نقاط بافت تاریخی رسیده‌است. به گزارش محلی‌ها، آثار تاریخی مهم در یزد آسیب ندیده‌اند و فرایند آب‌کشی از معابر و منازل مسکونی تا پایان روز یکشنبه به پایان می‌رسد.

هواشناسی یزد نسبت به سیلابی شده مسیل‌ها و برخورد صاعقه به زمین نیز هشدار داده و از شهروندان خواسته از هر گونه تردد در مناطق مستعد سیل، حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!