پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۵
کد خبر: ۵۲۲۶۹
ماجرای شکاف های سیاسی در یک خاندان سیاسی
«من از خواهرم اعلام برائت می جویم»، کلیت نامه ای کوتاه بود که دو روز پیش زهره محتشمی پور درباره خواهرش فخر السادات محتشمی پور منتشر کرد. آن هم بعد از بازداشت «همسرجان ». آنها که فخری خانم و خانواده اش را می شناسند می دانند که لفظ «همسرجان» مختص اوست، برای خطاب کردن مصطفی تاجزاده.
نویسنده :
مهسا جزینی

 

اما چرا زهره خانم باید از فخری خانم برائت بجوید؟ خانواده تاجزاده هم مانند بسیاری دیگر از خاندان های سیاسی در ایران درگیر پیوندهای چپ و راست یا همان اصلاح طلب و اصولگرای امروزی است. آن زمان که باهم ازدواج کردند همه خاندان در یک قبیله سیاسی با حداقلی از شکاف های سیاسی بوده اند حالا این شکافها بدل به دره شده است.

مثلا حسین صفار هرندی نویسنده سابق کیهان و وزیر ارشاد احمدی نژاد پسرخاله فخری خانم است. رابطه این دو خانواده گویا مدتهاست قطع شده است. صفار هرندی زمانی در یک مصاحبه گفته بود:«ارتباط ما با ایشان تا یک دوره‌ای صمیمی، نزدیک و تعریف شده بود و علاقه‌ی ما در بخش هایی طولانی در اوایل انقلاب و پیش از انقلاب مشترک بود و نزدیک به هم فکر می‌کردیم ولی از یک جایی به بعد رابطه ما تضعیف شد...تا بخشی از دهه 60 من و آقای تاج‌زاده اشتراکاتی داشتیم ولی از یک جایی ما جدا شدیم.»

در غیاب رابطه خانوادگی، حسین و مصطفی آن هم بعد از ماجراهای 88 یکدیگر را دعوت به دوئل سیاسی کردند. بهمن 88 صفارهرندی گفته بود:به تاجزاده مرخصی بدهند تا با هم مناظره کنیم. آقا مصطفی 7همان زمان از پیشنهاد استقبال کرد اما 7 سالی در زندان بود تا سال 98 گفت: اگر آقای صفارهرندی اعتمادبه‌نفس کافی داشته باشد، من حاضرم در یک مناظره در هر روز و هر جایی که ایشان تعیین کنند به شرطی که به صورت زنده از فضای مجازی پخش شود شرکت کنم و بحث کنیم ...» این مناظره البته هیچ وقت برگزار نشد!

اما این خانواده پیوند های دیگری هم دارد.مثلا زهرا خانم خواهر دیگر فخری خانم همسر مرتضی رفیق دوست معروف است که در ماجرای فاضل خداداد و بانک صادرات متهم شناخته شد.  علی اکبر محتشمی پورِ اصلاح طلب که اخیرا درگذشت پسرعموی فخری خانم است   ونوه اش با پسر محمدرضا باهنر اصولگرا ازدواج کرده است. باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ، نماینده ادوار مجلس و متعلق به طیف اصولگرایان متقدم و سنتی است.

 

حجم ویدیو: 7.96M | مدت زمان ویدیو: 00:03:03 دانلود ویدیو
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!