جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
شنبه ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷
کد خبر: ۵۱۹۴۷
پس از انتشار گزارش درخواست کمک برای نجات مادر دو کودک نابینا از اجرای حکم قصاص خیرین هموطن و فعالین عرصه صلح و سازش قتل برای تامین بخشی از مبلغ درخواستی اولیای دم به خبرنگار فراز اعلام آمادگی کردند.

اولیای دم مقتول در نهایت بزرگواری و بدون هیچ چشم داشت مالی به نفع دو کودک نابینا حاضر شدند در صورت تامین یک واحد مسکونی هر چند محقر که به نام دو کودک نابینا ثبت محضری شود از اجرای حکم قصاص چشم پوشی کنند. با تلاش هم انجمن حمایت از زندانیان شهرستان پاوه و اورامانات و انتشار گزارشی در این خصوص تا کنون مبلغ یکصد و بیست میلیون تومان به حساب اعلام شده انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان واریز شده است. به گفته «جلیل علیزاده» مدیر عامل این انجمن مبلغ تهیه یک واحد آپارتمان مسکن مهر حدود ۵۰۰ میلیون تومان می باشد و برای نجات مادر این دو کودک نابینا که یک دختر و یک پسر هستند به ۳۸۰ میلیون تومان دیگر نیاز است. گروه خیریه «چتر نجات» که پیش از این ۴۶ زندانی محکوم به قصاص را از چوبه دار نجات داده است در راه کمک به ۲کودک نابینا و نجات مادر آنها از چوبه دار اعلام آمادگی کرده و موضوع را در دست بررسی قرار داده است. 

 

دو کودک نابینا هم اکنون در موسسه خیریه «دارالحسان» سنندج نگهداری می شوند.

 

عصرششم اردیبهشت ۱۳۹۸ مرکز فوریت‌های پلیس شهرستان پاوه در جریان یک درگیری منجر به فوت قرار گرفت. پس از آن گروهی از ماموران انتظامی این شهرستان به محل حادثه اعزام و موضوع قتل در دست بررسی قرار گرفت.

 

درخواست کمک برای نجات مادر دو کودک نابینا

 

پس ازآن با تحقیقات و بازپرسی های ماموران آگاهی همسرمقتول لب به اعتراف گشود و پرده ازاختلافات چند ساله خود و همسرش برداشت و تایید کرد در آخرین درگیری بین او و همسرش عنان اختیارازکف داد و با وارد کردن ضربات کارد آشپزخانه به همسرش او را به قتل رسانده است. این زن متهم به قتل پس ازصدورحکم قصاص درمحضردادگاه بارها از این اقدام خود اظهار ندامت و پشیمانی کرد و از اولیای دم مقتول درخواست گذشت از اجرای حکم قصاص کرد. اولیای دم مقتول در اجرای حکم قصاص بسیاراصرارداشتند اما؛ تلاش وصف ناپذیرگروه صلح انجمن حمایت از زندانیان پاوه و ارورامانات و فعالین عرصه صلح و سازش قتل و همچنین درد ناشی ازبی قراری دو کودک ناینای متهم به قتل باعث شد تا دل اولیای دم مقتول در آستانه اجرای حکم  به رحم آید و به صورت مشروط رضایت خود ازعدم اجرای حکم قصاص را اعلام کردند. اولیای دم مقتول به متهم به قتل اعلام کردند در صورت فراهم نمودن مبلغی جهت فراهم کردن سرپناهی که به نام دو کودک نابینا در محضرثبت اسناد رسمی ثبت شود رضایت خود نسبت به عدم اجرای حکم قصاص را اعلام خواهند کرد.

 

هموطنان نیکوکاری که قصد دارند به نجات جان مادر2کودک نابینا و تامین سرپناه آنها کمک کنند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۱۶۵۵۸۷ که متعلق به انجمن حمایت از زندانیان پاوه و اورامانات و تحت نظارت دادستان این شهرستان است واریز نمایند.

 

گزارش تکمیلی در این خصوص توسط فرازبه اطلاع هموطنان نیکوکار خواهد رسید.

حجم ویدیو: 5.02M | مدت زمان ویدیو: 00:02:19 دانلود ویدیو
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!