جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۶
کد خبر: ۵۱۸۹۸
کنسرت همایون رکورد برگزاری کنسرت‌های موسیقی را پس از چهار سال در ایران شکست

شجریان؛ آوازِ امنِ مردم!

شجریان؛ آوازِ امنِ مردم!
کنسرت همایون شجریان با بلیت‌فروشی برای ۳۰ اجرا و سه بار تمدید، رکورد برگزاری کنسرت‌های موسیقی را پس از چهار سال در ایران شکست.‌ این کنسرت به دلیل استقبال علاقه‌مندان و اتمام فروش بلیت، تا ۵ مرداد ادامه خواهد داشت‌‌‌.

کنسرت همایون شجریان شروع نکرده رکورد زد؛ این مضمون خبری است که این روزها در بسیاری از خبرگزاری ها دست به دست می شود. کنسرت همایون شجریان با بلیت‌فروشی برای ۳۰ اجرا و سه بار تمدید، رکورد برگزاری کنسرت‌های موسیقی را پس از چهار سال در ایران شکست.‌ این کنسرت به دلیل استقبال علاقه‌مندان و اتمام فروش بلیت، تا ۵ مرداد ادامه خواهد داشت‌‌‌. بهای بلیت کنسرت، ۱۲۰ تا ۳۹۵ هزار تومان است اما بنا بر اعلام بعضی از سایت‌های خبری بلیت این کنسرت سر از بازار سیاه درآورد؛ این ماجرا به دلیل استقبال فراوان مخاطبان از کنسرت همایون شجریان رخ داده است. در یکی از وب‌سایت‌های خرید و فروش آنلاین، چند آگهی با قیمت توافقی و یک آگهی با قیمت یک میلیون تومان اعلام شده بود که البته حذف شد.

 

دانشجویان وی آی پی نشینند!

 

در کنسرت همایون شجریان، جایگاه VIP به صورت رایگان به دانشجویان اختصاص داده شده است و در این زمینه اعلام شده بود چنانچه درخواست‌های رسیده بیش از گنجایش جایگاه مذکور باشد، انتخاب به قید قرعه انجام خواهد شد. اما این کنسرت احتمالا با کنسرت های دیگر که کاربران به آن پسوند «لاکچری» داده اند همزمان خواهد بود، هرچند از لحاظ نحوه اجرا، سطح موسیقی و رسالت خواننده اش در جایگاه یک هنرمند، از دیگران همتایان خود یک سر و گردن، بالاتر باشد!همتایانی که در بدترین وضعیت هنر و موسیقی در میان مردم به لحاظ اولویت های مهم معیشتی، مرزهای بهای بلیط یک کنسرت را جا به جا کردند!

 

رقیبان لاکچری

 

یکی از مهم ترین مصادیق برای آنچه در سطرهای بالا اشاره شد، کنسرت نمایش «سی‌صد» کاری از سهراب پورناظری به کارگردانی امیر جدیدی و آهنگسازی تهمورس پورناظری است که رضا بهرام نیز در آن خواهد خواند.

شاید با توجه به تورم موجود و حضور برخی چهره ها در این کنسرت نمایش‌، عده‌ای بگویند بلیت ۶۹۵ هزار تومان، یعنی همان ۷۰۰ هزار تومانی که به خاطر بار روانی، ۵ هزارتومان از آن کم شده، رقم معقولی است! اما اگر این رقم را برای یک خانواده ۴ نفره تعریف کنیم، با متوسط قیمت بلیط ۵۰۰ هزار تومانی، تنها ۲ میلیون صرف خرید بلیط بدون هزینه های جانبی خواهد شد! حال با توجه به ظرفیت سالن و سه روز اجرا اگر این میانگین ۵۰۰ هزار تومان را در ۱۲ هزار نفر ضرب کنیم، به ۶ میلیارد تومان ناقابل خواهیم رسید!

با این حال شانس با موسیقی ایران یار است که هنوز هنرمندانی نظیر همایون شجریان در این مدیوم حضور دارند که سود چند صدمیلیونی و چه بسا میلیاردی خود را ببخشند تا دانشجویان به صورت رایگان موسیقی خوب گوش کنند. او که علیرغم تمام محدودیت های فعالیت های هنری در ایران، با به روز نگه داشتن صدا و آواز خود، بالا بردن سطح سلیقه مخاطب و دوری از حاشیه های مرسوم این حوزه، یک دغدغه را همواره با خود حفظ کرده و آن، آوازِ امنِ مردم ماندن است...

حجم ویدیو: 26.32M | مدت زمان ویدیو: 00:04:04 دانلود ویدیو
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!