پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۹
کد خبر: ۴۹۰۳۳
پول‌دارترین مرد جهان یا ترول توییتر؟

سندرز خطاب به ماسک: مالیات بده!

سندرز خطاب به ماسک: مالیات بده!
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، سهام عظیمی از شرکت خود را طی چند هفته گذشته فروخت، با این حال، او اکنون ۵۶۴هزار سهم بیشتر از آنچه در آغاز فرآیند فروش داشت، دارد!

تجزیه و تحلیل پرونده‌های او نشان می‌دهد که ماسک از دارایی های خود در تسلا دست نمی‌کشد هرچند قول داده بود از نتیجه نظرسنجی که در توییتر برای دنبال کنندگان خود به اشتراک گذاشته پیروی کند؛ دنبال‌کنندگان ماسک در توییتر از او خواستند ۱۰ درصد از سهام خود را بفروشد. او تاکنون ۱۰/۱ میلیون سهم فروخته است؛ یعنی حدود ۷میلیون سهم کمتر از هدف. این اتفاق چگونه رخ داد؟ به این دلیل که او همزمان با فروش سهام، از اختیار خرید سهام اضافی نیز استفاده می‌کند. و او این کار را با قیمت توافقی ۶/۲۴ دلار برای هر سهم انجام می‌دهد که بسیار کمتر از ۱٪ قیمت سهام فعلی تسلا (TSLA) است. از زمان نظرسنجی توییتر ماسک در ۶ نوامبر، او از فرصت برای خرید ۱۰/۷ میلیون سهم تسلا استفاده کرده است. در واقع او این کار را به هر حال با یا بدون نظرسنجی انجام می‌داد، چرا که اگر از فرصت استفاده نمی کرد، فرصتش تا اوت ۲۰۲۲ منقضی می شدند. و تسلا همواره آماده است تا تسهیلات بیشتری را به ماسک اعطا کند در حقیقت سهام او در این شرکت دلیل این است که ماسک ثروتمندترین فرد روی کره زمین است.

 

مالیات، نه نظرسنجی توییتر، دلیل اصلی فروش است

 

 

ایلان ماسک حدود ۵ میلیارد دلار مالیات بر درآمد فدرال در مورد سهام جدیدی که از ۸ نوامبر خریداری کرده است، بدهکار است. او احتمالاً مقداری مالیات ایالتی نیز بدهکار است. بر اساس این اسناد، ماسک سهام تسلا را به طور خاص برای پوشش این ضرر مالیاتی فروخت.

 

اگر رویه قبلی را مبنای عمل ایلان ماسک در آینده قرار بدهیم، او حدود ۵/۳ میلیون از سهام تازه به دست آمده را برای پوشش صورت حساب مالیاتی خود می‌فروشد. اما این اقدام همچنان نزدیک به ۷ میلیون سهم بیشتر از امروز برای او باقی می گذارد. ماسک بیشتر سهامی را که به دست می‌آورد نگه می‌دارد، نه اینکه همه آن‌ها را بفروشد، همانطور که سایر مدیران از جمله رابین دنهولم، رئیس هیئت‌مدیره تسلا این کار را می‌کند.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!