جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
سه‌شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۴۷۳۰۷
باند مخوف عنکبوتی، چگونه خودروهای توقیفی را می‌فروشد؟
چندی پیش فردی به یک از پارکینگ‌های معتبر و مشهور تهران مراجعه می‌کند تا خودروی خود را پس بگیرد. اما با کمال تعجب متوجه می‌شود که خبری از خودرو نیست. در نهایت با پیگیری موضوع، مشخص می‌شود که خودرو این فرد از یک شهر دیگر سردرآورده و به فردی ناشناس فروخته شده است

. مالک اصلی خودرو که حالا مالباخته است، طبعا ماجرا را از طریق قضایی دنبالی می کند تا بلکه حقش به او بازگردانده شود. پیگیری قضایی ماجرا، ابعاد دیگری را هم برملا می‌کند. مشخص می‌شود پرونده ای قطور از سرقت های مشابه، در پارکینگ های تهران وجود دارد و در آن، یک باند بزرگ که در پارکینگ های سطح شهر، نفوذ کرده، مسئول این سرقت هاست. به این صورت که مسئولان پارکینگ خودروهای عمدتا گران قیمت را با قیمتی بسیار پایین تر از قیمت واقعی می فروشند و آن افراد نیز به صورت وکالتی خودروی خریداری شده را در بازار به فروش می رسانند.

 

اما این اتفاق چگونه رخ می دهد؟ واقعیت آن است که نیروی انتظامی مشتری بسیار ارجمندی برای پارکینگ ها به شمار می رود زیرا بسیاری از خودروها، پس از ضبط شدن توسط ناجا، به پارکینگ ها منتقل می شوند. در نتیجه عمده درآمد پارکینگ ها به خودروهایی بستگی دارد که توسط پلیس، ضبط می شوند. این مساله باند مورد نظر را وسوسه کرده تا ضمن نفوذ و سواستفاده در برخی پارکینگ ها نقشه شوم خود را اجرایی کند. نتیجه کار آن است که مسئولان برخی پارکینگ‌ها که خودرو فرد را به دلیل گم کردن قبض پارکینگ حتی به مالکش هم نمی دهند، همان خودرو را با دریافت مبالغی مثلا معادل یک پنجم مبلغ واقعی خودرو، به اعضای باند می فروشند. فرد خریدار نیز با هماهنگی نفوذی های خود، مدارک لازم را مهیا کرده و خودرو را به قیمت واقعی خود در بازار به فروش می رساند.

 

این ارتباط مستحکم، حتی منجر به فسادهای دیگری هم شده؛ مثلا اگر فردی که خودروی او به خاطر تخلف و به صلاح‌دید پلیس، ضبط و به پارکینگ منتقل شده، مدارک خود را گم کرده باشد، در پارکینگ به او پیشنهاد می دهند که با مبلغی چند میلیونی، مدارک جایگزین برای او بگیرند. این کار نیز با هماهنگی همان نفوذی ها انجام می شود. آنها حتی ادعا می کنند که به طور کامل با هماهنگی این کار را انجام می دهند؛ مثلا پرینت ساختگی «تایید مدارک» را به فرد نشان می دهد. در نهایت نتیجه کار آنها این است که خودرویی که به خاطر تخلف به پارکینگ منتقل شده را با یک تخلف و عمل غیرقانونی دیگر، آزاد می کنند

 

به نظر می رسد ادامه فعالیت چنین باندی، هم باعث تضییع حقوق مردم و سرگردان کردن آنها در دادگاه ها و از دست رفتن اموال‌شان  می شود و هم نیروی انتظامی را بدنام می‌کند؛ انتظار می‌رود نیروی انتظامی به این موضوع به صورت ویژه ورود کند تا زحمات نیروهای خدوم پلیس به خاطر این قبیل سوءاستفاده ها و این باندهای فساد زیر سوال نرود.

حجم ویدیو: 52.79M | مدت زمان ویدیو: 00:03:28 دانلود ویدیو
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!