جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
سه‌شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۱۳۹۲
حملات رسانه ای انحصارطلبان علیه گروه های سرمایه گذاری و بانک‌هایی که می توانند نجات بخش صنعت خودرو باشند

مقاومت شدید انحصارطلبان صنعت خودرو در مقابل خصوصی‌سازی

مقاومت شدید انحصارطلبان صنعت خودرو در مقابل خصوصی‌سازی
هرگاه نام یکی از این بانک‌ها یا گروه های سرمایه گذاری موفق برای ورود به صنعت خودروسازی مطرح شده، ناگهان شماری محدود از رسانه‌ها که همگی به برخی مدیران صنعت خودرو وابسته‌اند، با شدت تمام، به آن نهاد یا بانک حمله ور شده و تلاش می‌کنند تا با فضاسازی، جلوی ورود آن نهاد سرمایه گذاری یا بانک به صنعت خودروسازی را بگیرند.

شمارش معکوس برای خصوصی سازی دو خودروساز بزرگ کشور آغاز شده؛ خصوصی‌سازی خودروسازان یکی از وعده های مهم دولت است که به نظر می رسد گام های اولیه آن برداشته شده است.

 

وزیر صمت قبل از نوروز ۱۴۰۱ گفته بود: «ما به دنبال آن هستیم تا ۲۵ درصد سهام ایران خودرو و ۴۰ درصد سهام سایپا که در حقیقت خودسهامداری است واگذار شود و همان طوری که رئیس‌جمهوری اعلام کرد واگذاری مدیریت ایران خودرو و سایپا انجام شود.»

 

با این حال هرچه این موضوع به واقعیت نزدیکتر می شود، شاهد برخی مقاومت ها از درون شرکت های خودروساز هستیم.

 

به اعتقاد کارشناسان، یکی از راهکارهای نجات صنعت خودروسازی از وضعیت فلاکت بار فعلی، آن است که بانک‌ها یا گروه های سرمایه‌گذاری موفق که با توجه به پتانسیل های بالقوه و توانمندی هایی که دارند، می توانند در اصلاح امور خودروسازی ها برنامه خوبی داشته باشند، برای در اختیار گرفتن سهام این شرکت ها پیش قدم شوند تا بلکه با یک برنامه صحیح، دو خودروسازی کشور را از زیاندهی و وضعیت دردناک شدید فعلی خارج کنند.

 

نجات صنعت خودرو از این وضعیت، برنامه تحولی جدی لازم دارد و صرفا از دست برخی از نهادهای اقتصادی با پیشینه موفق برمی آید و به طور طبیعی و بالقوه، در ذهن عده ای متبادر می شود که چه بنگاه‌ها یا چه بانک‌هایی می‌توانند صنعت خودروسازی را از این وضعیت نجات دهند. با این حال، در روزهای گذشته، هرگاه نام یکی از این بانک‌ها یا گروه های سرمایه گذاری موفق برای ورود به صنعت خودروسازی مطرح شده، ناگهان شماری محدود از رسانه‌ها که همگی به برخی مدیران صنعت خودرو وابسته‌اند، با شدت تمام، به آن نهاد یا بانک حمله ور شده و تلاش می‌کنند تا با فضاسازی، جلوی ورود آن نهاد سرمایه گذاری یا بانک به صنعت خودروسازی را بگیرند.

به نظر می رسد یکی از چالش های بزرگ پیش روی خصوصی‌سازی صنعت خودرو برای دولت همین موضوع باشد؛ یعنی حملات رسانه‌ای مدیران صنعت خودرو به نهادها و بانک های موفقی که می توانند نجات دهنده این صنعت باشند. این رسانه ها در واقع مدافع همان گروه‌هایی هستند که خودروسازی ها را به این روز درآورده اند.

حال باید منتظر ماند و دید دولت با این پدیده چگونه برخورد خواهد کرد و آیا صنعت خودرو از دست انحصارطلبانی که به هیچ وجه حاضر نیستند صندلی های خود را ترک کنند، رها خواهد شد یا خیر.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!