پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۴۷۷۵۹

فتحعلی اویسی در خانه ابدی آرام گرفت

فتحعلی اویسی در خانه ابدی آرام گرفت
مراسم تشییع پیکر فتحعلی اویسی، بازیگر پیشکسوت کشورمان صبح چهارشنبه ـ ۱۴ مهر ماه ـ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

 این مراسم با حضور خانواده اویسی، جمعی از هنرمندان و دوستداران این هنرمند برگزار شد و پیکر هنرمند فقید زنده یاد فتحعلی اویسی در کنار مزار محمود اختیار، شاعر و نویسنده ایرانی به خاک سپرده شد.

امیر جعفری، بازیگر از جمله حاضران در مراسم تشییع پیکر فتحعلی اویسی بود. او و اویسی در دهه ۸۰ در سریال طنز «بدون شرح» با هم به ایفای نقش پرداخته و مخاطبان بسیاری را جذب این سریال کرده بودند.

محمد احسانی (مدیر شبکه نسیم)، منوچهر شاهسواری (مدیر عامل خانه سینما)، محمد شیری، رضا بنفشه خواه، علی صالحی و ... دیگر حاضران در این مراسم بودند.

فتحعلی اویسی که از چندی پیش در بیمارستان بستری و به کما رفته بود، صبح سه شنبه، ۱۳ مهرماه درگذشت.

این بازیگر و کارگردان در مجموعه های تلویزیونی «بدون‌شرح»، «شهر قشنگ»، «کمربندها را ببندیم»، «دارا و ندار»، «زیرزمین»، «باغچه مینو» و ... به ایفای نقش پرداخته بود.

اویسی زادهٔ ۲۱ دی ۱۳۲۴ و فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس در سال ۱۳۵۳ بود و در خوانندگی هم دستی داشت. در سینما هم بازی ماندگار او در فیلم‌های «ناخدا خورشید» (ناصر تقوایی، ۱۳۶۵)، «سرب» (مسعود کیمیایی، ۱۳۶۷)، «هی جو» (منوچهر عسگری نسب، ۱۳۶۷)، «بانو» (داریوش مهرجویی، ۱۳۷۰)، «جهان پهلوان تختی» (علی حاتمی و بهروز افخمی، ۱۳۷۶) و «مومیایی ۳ »(محمدرضا هنرمند، ۱۳۷۸) در یادها مانده‌است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!