پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۴۷۶۲۰

ورود ۵۱ هزار زائر اربعین از طریق مرز مهران به کشور

ورود ۵۱ هزار زائر اربعین از طریق مرز مهران به کشور
فرماندار مهران گفت: ۵۱ هزار زائر اربعین از ۲۸ شهریور تاکنون از طریق مرز مهران وارد کشور شدند.

مجید کاکی اظهار داشت: همچنین تنها از بامداد امروز تا کنون سه هزار و ۲۰۰ زائر از طریق پایانه مرزی مهران وارد کشور شدند.

وی افزود: تمهیدات امنیتی، انتظامی و بهداشتی در پایانه مرزی مهران تا زمان خروج همه زائران از پایانه مرزی مهران همچنان برقرار است و نظم خاصی در پایانه مرزی وجود دارد.

فرماندار تصریح کرد: پیک ورود زائران به کشور از طریق مرز مهران روز گذشته بود و براساس پیش بینی امروز حدود ۶ هزار نفر از طریق پایانه مرزی مهران وارد کشور می شوند.

کاکی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۲۰۰ اتوبوس در پایانه مرزی مهران مستقر است و مسافران پس از عبور از گیت ها و ورود به پایانه می توانند راهی محل سکونت خود شود.

وی تصریح کرد: طی بازدید های انجام شده، آب نیز به میزان کافی برای زائران در پایانه موجود است و تدابیر اتخاده شده و هماهنگی همه کمیته های قرارگاه عملیاتی اربعین مهران تاکنون هیچ مشکلی برای بازگشت زائران به کشور و انتقال آنان به مبدا وجود ندارد.

وی بیان داشت: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی مستقر در پایانه با تب سنجی و رپید تست از تمامی زائران ورودی به کشور تست کرونا خواهند گرفت و افرادی که تست آنان مثبت باشد، علاوه بر ارائه آموزش لازم، از طریق وسایل نقلیه مجزا راهی محل سکونت خود می شوند و از طریق سامانه به دانشگاه علوم پزشکی مبدا مثبت بودن نتایج آن شخص ارسال می‌ شود.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است

بر اساس موافقت مسوولان عراقی امسال تنها ۶۰ هزار زائر از طریق هوایی مجوز حضور در پیاده‌روی اربعین دریافت کردند که بسیاری از آنها تنها بلیط رفت داشتند و بدون شک برای بازگشت از مسیر مرز مهران به کشور باز می‌گردند.

مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!