شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۴۷۶۱۲

تصویب ۲۱۷ طرح زیربنایی در سفر رییس جمهوری به کهگیلویه وبویراحمد

تصویب ۲۱۷ طرح زیربنایی در سفر رییس جمهوری به کهگیلویه وبویراحمد
رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه محور در بخش های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب ،منابع نفت و گاز، پتروشیمی ، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت ها و شتاب بخشی به روند توسعه ای استان کهیلویه وبویراحمد به تصویب رسید.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری و جمع بندی برنامه های سفر یک روزه خود به استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: همچنین اتمام و بهره برداری از طرح های نیمه تمام در بخش های مختلف از جمله در حوزه آب، راه، صنعت ، پتروشیمی و سدهای در حال ساخت از اولویت های مهم و مورد تاکید در این سفر بوده است.

کهگیلویه وبویراحمد بیش از ۲ هزار پروزه نیمه تمام دارد

رئیس جمهوری یادآور شد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده بسیاری از این طرح های نیمه تمام همچون سد ملی تنگ سرخ ظرف یک سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه آمارهای موجود و رصد و بررسی های طرح های راکد و نیمه فعال صنعتی نشان می دهد که افزون بر ۵۰ درصد طرح ها در این حوزه غیرفعال هستند، گفت: این وضعیت زیبنده استانی با وجود ظرفیت ها و قابلیت های سرشار نیست.

آیت الله رئیسی بیان کرد: استانی که حدود ۱۰میلیارد متر مکعب رون آب را در خود جای داده، با انبوه جنگل ها ، موقعیت استراتژیک و سرشار از گنجینه های ارزشمند گیاهان دارویی و منابع طبیعی و ظرفیت های بالقوه صنعت گردشری و منابع نفت و گاز است نباید رنج و رنگ محرومیت به خود ببیند.

رئیس جمهوری تاکید کرد: البته برخی سوء تدبیرها و ضعف مدیریت ها در طول سالیان متمادی بروز این وضعیت ومحرومیت ای عمیق در استان را سبب شده که امروز باید مدیریان، مسئولان و مقاات اجریی در سطح استانی و ملی با عزمی راسخ  تلاش جهادی بری شتاب بخشی به توسعه ای استان همت کنند.

وی گفت: البته هر اقدام توسعه بخش و تلاش جهادی مسئولان باید توام با همراهی و مشارکت مردم به ویژه جوانان باشد.

رئیس جمهوری همچنین یکی از چالش های مهم به ویژه در آستانه ماه مهر را وجود مدارس کپری و یا کانکسی در مناطق مختلف این استان دانست و گفت: این وضعیت در شان دانش اموزان و جوانان این خطه نیست.

وی موضوع مسکن و ازدواج جوانان را نیز از اولویت های مهم دولت سیزدهم به ویژه در استان ها و مناطق محروم عنوان کرد و یادآور شد: مردم شاهد تحولات اساسی در زمینه مسکن باشند.

رئیس جمهوری بیان کرد: مسکن یکی از صنایع مهم و پیشران توسعه همه جنبه در کشور محوسب می شود و با تحول در این حوزه بسیاری از حوزه های دیگر نیز وارد چرخه فعالیت و رونق خواهد شد.

نگاه دولت سیزدهم به کهگیلویه وبویراحمد توسعه مدارانه خواهد بود

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین نگاه و رویکرد دولت سیزدهم به کهگیلویه وبویراحمد را توسعه مدارانه و ویژه دانست و گفت: تلاش ها و برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که برای مردم ملموس و طعم تغییرات محسوس را بچشند.

به گفته رئیس جمهوری استانی با این همه ظرفیت، قابلیت های متنوع و مواهب طبیعی و خدادادی نمی توان و نباید اینچنین با محرومیت عجین باشد.

وی بیان کرد: کهگیلویه وبویراحمد در هر بخش زیربنایی و زیرساختی که توسعه همه جانبه آن را رقم می زند دارای ظرفیت است.

رئیس جمهوری یادآور شد که این خطه از لحاظ کشاورزی، گردشگری، منابع آبی و معادن ،نفت و گاز و بسیاری از حوزه های دیگر دارای قابلیت است.

رئیسی ادامه داد: اما آنگونه که آمارها می گوید و در سخنان مسوولان و مقامات اجرایی و خواسته های جدی مردم نیز مشهود بود این استان با مشکلات متعدد در ابعاد مختلف دست و پنجه نرم می کند.

رئیس جمهوری تاکید کرد: پیش از اتخاذ برنامه ها و راهبردها و یا تزریق و تامین اعتبار در اجرای طرح ها و پروژه های مختلف باید نوع نگاه و رویکرد مدیران و خود مردم برای توسعه و عبور از مشکلات نیز تغییر کند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!