پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۴۷۵۵۸

اسلامی: در مذاکرات جدید ساز و کارهای متفاوتی را پایه‌گذاری می‌کنیم

اسلامی: در مذاکرات جدید ساز و کارهای متفاوتی را پایه‌گذاری می‌کنیم
رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قراردادهای دوجانبه با روسیه در حوزه هسته ای گفت: به تفاهم رسیدیم که در مذاکرات جدید ساز و کارهای متفاوتی را با هدف سرعت گرفتن کارها پایه گذاری کنیم.

اسلامی که در مسکو به سر می‌برد، در گفت و گویی مطبوعاتی با اشاره به مذاکرات خود با «آلکسی لیخاچف»، رئیس شرکت دولتی روس اتم گفت: در این نشست تفاهمات اولیه برقرار شد به نحوی که با یک تصویر روش ما بتوانیم پروژه ها و برنامه هایمان را در حوزه هسته ای سریعتر به انجام برسانیم.

وی این پروژه ها را در بخش سلامت، توسعه کاربرد پرتوها و هم در نیروگاهها به ویژه اداره و بهره برداری از نیروگاه  شماره یک بوشهر و توسعه پروژه  فازهای دوم و سوم عنوان و افزود: با طرف روس در باره این موضوعات و همچنین تعهدات ما گفت و گو و توافق کردیم.

اسلامی تصریح کرد: هچنین توافق شد در بخش تعهدات ما در پرداخت مالی به صورت زمان بندی عمل شود تا پروژه با تاخیر مواجه نشود و به نوعی از ادامه تاخیر ۲۲ ماهه که تا الان اتفاق افتاده جلوگیری شود و علاوه بر این با افزایش راندمان تاخیر ایجاد شده در پروژه را هم جبران کنیم.

 محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و آلکسی لیخاچف، رئیس شرکت دولتی روس اتم عصر روز سه شنبه در مورد توسعه همکاری های هسته ای صلح آمیز گفت وگو و رایزنی کردند.

 مقام های ایرانی و روس در این دیدار در مورد موضوعات مورد علاقه دو طرف در عرصه انرژی هسته ای رایزنی کردند.

در این نشست دو طرف با تاکید بر اینکه ایران و روسیه روابط راهبردی و درباره مسائل گوناگون همکاری دارند اعلام کردند که تلاش دارند همکاری‌های دو کشور در باره انرژی صلح امیز هسته‌ای را نیز با سرعت بالاتری دنبال کنند.

محمد اسلامی و  «آلکسی لیخاچف، آخرین تحولات و همکاری های سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت دولتی روس اتم را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار دادند.

اسلامی با اشاره روابط عمیق و راهبردی تهران و مسکو در عرصه‌های گوناگون دوجانبه و بین‌المللی گفت: همکاری دو کشور در زمینه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای از جمله در زمینه احداث و توسعه نیروگاه‌های اتمی به خوبی پیش می‌رود و این همکاری‌ها باید هرچه بیشتر گسترش یابد.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری ایران در این نشست اظهار امیدواری کرد که دوطرف از طریق این گفت‌وگوها روند همکاری‌ها را تقویت کنند و به آن شتاب دهند.

الکسی لیخاچوف رئیس سازمان دولتی روس‌اتم نیز از تعمیق مناسبات دوجانبه بویژه در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای استقبال کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!