پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ 18 April 2024
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۴۷۵۴۸

وزیر ارتباطات از توسعه نامتوازن اینترنت ثابت و همراه در کشور انتقاد کرد

وزیر ارتباطات از توسعه نامتوازن اینترنت ثابت و همراه در کشور انتقاد کرد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد؛ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مغز متفکر و چشم بیدار ارتباطات کشور و بازوی حاکمیت در حفظ حقوق مردم است.

 عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز در جمع مدیران و معاونان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حضور یافت و از بخش‌های مختلف این سازمان دیدن کرد. در این دیدار، رئیس سازمان و معاونان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سازمان و چالش‌های پیش رو در حوزه رگولاتوری را مطرح کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، زندگی بشر را دگرگون کرده است، گفت: اکنون زندگی‌ها بدون استفاده از ابزارهای مبتنی بر فناوری ارتباطات و اطلاعات دشوار شده و این بخش همه عرصه‌های زندگی بشر را تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: در چنین شرایطی، دولت می‌بایست خود را به روز کرده و ابزارهای حفاظت از حقوق مردم در این فضا را فراهم کند.

زارع‌پور در ادامه با تأکید بر اهمیت نقش رگولاتوری گفت: با افزایش کاربردهای ارتباطات و خدمات فناورانه پایه، نقش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و در کل نقش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشتر می‌شود؛ بنابراین باید تنظیم گری حوزه خدمات فضای مجازی و حوزه فناوری اطلاعات را تقویت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اعمال حاکمیت به معنای حفظ حقوق مردم است، گفت: اگر می‌خواهیم واقعاً حافظ حقوق مردم در فضای مجازی باشیم باید پرقدرت‌تر از گذشته و در عمل ظاهر شویم و به اعتقاد من مجموعه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مغز متفکر این حوزه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ضرورت تجهیز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به ابزارهای جدید برای استیفای حقوق مردم در فضای مجازی گفت: در اعمال حاکمیت سازمان تنظیم مقررات، به‌روزرسانی در تنظیم‌گری ضروری است تا هر جا که احساس شد حقوق مردم در حال تضییع است با قوت و قدرت ورود کند. وی با اشاره به بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی در کمیسیون ویژه مجلس بر حضور فعال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای ارائه نظرات کارشناسی در جلسات این کمیسیون تاکید کرد و گفت: ابزار اعمال حاکمیت ما در حوزه ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و نباید این ابزار دچار خدشه شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بنابراین ضروری است که در بررسی این طرح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور فعال داشته باشد و همه جوانب با تمرکز بر دیدگاه‌های کارشناسی مورد توجه قرار گیرد.

زارع‌پور در ادامه بار دیگر با انتقاد از توسعه نامتوازن اینترنت ثابت و همراه در کشور گفت: باید در دوره جدید هم توسعه دسترسی همراه و هم ثابت مورد توجه جدی قرار گیرد و در عین حال، نگاه و توجه ویژه ای به توسعه دسترسی ثابت از طریق فیبرنوری به منازل و بنگاهها صورت گیرد به گونه ای که مردم در دو سال آینده ثمرات آن را لمس کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خاتمه با اشاره به سامانه‌هایی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور الکترونیکی کردن خدمات راه‌اندازی کرده یا در دست راه‌اندازی دارد، گفت: آنچه واضح است در این سازمان کارهای خوبی انجام‌گرفته اما پیوست مناسب اطلاع‌رسانی برای معرفی سامانه‌های کاربردی طراحی نشده است و هنوز بسیاری از این سامانه‌ها برای مردم ناشناخته‌اند؛ بنابراین باید سامانه‌های خدمات‌رسان را با طراحی پیوست رسانه‌ای مناسب سریع تر تکمیل و در دسترس مردم قرار گیرد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!