پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۴۷۴۹۷

پاسخ جمهوری اسلامی ایران به لفاظی‌های رژیم صهونیستی

پاسخ جمهوری اسلامی ایران به لفاظی‌های رژیم صهونیستی
هیات ایران در سازمان ملل در پاسخ به اتهام افکنی‌ها و لفاظی‌های نخست وزیر رژیم صهونیستی گفت: این رژیم نمی‌تواند با راه اندازی برنامه نظام‌مند ایران هراسی، از جمله آنچه در مورد برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران گفت، توجهات را از فعالیت‌های شرورانه و بی ثبات کننده خود در منطقه منحرف کند.

متن کامل پاسخ هیات جمهوری اسلامی ایران به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست عالی رتبه هفتاد و ششمین اجلاسیه مجمع عمومی سازمان ملل که توسط  پیمان غدیرخمی یکی از دیپلمات های ایران قرائت شد، بدین شرح است:

آقای رئیس؛
مایلم از این فرصت استفاده کرده و به ادعاهای بی اساس امروز نخست وزیر رژیم اسرائیل پاسخ دهم.
او هم مانند سلف بدنام خود تلاش کرد تا جایی که می تواند اطلاعات نادرست و ادعاهای بی اساس علیه کشور من مطرح کند. او با مظلوم نمائی، نومیدانه تلاش نمود رژیم اسرائیل را بی گناه معرفی کند.
البته این تعجب آور نیست چرا که فریب همواره بخشی از دستورکار آنها بوده است.
هدف خباثت آمیز او روشن است: سرپوش گذاشتن بر تمام سیاست های توسعه‌طلبانه و بی‌ثبات‌کننده و رفتارهای جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در منطقه طی هفت دهه گذشته.
او بجای ارائه چنین اطلاعات نادرست و طرح اتهامات بی پایه و اساس ، باید می گفت که به عنوان تنها قدرت اشغالگر در منطقه، که بیش از ۱۵ جنگ به راه انداخته و، بلااستثناء به همه همسایگانش بلکه حتی کشورهای فراتر از منطقه حمله کرده است، هنوز هم به اشغال برخی سرزمین ها ادامه می دهد، و هر چهار جنایت اصلی بین المللی را نه یک بار بلکه بارها و گاهی همزمان مرتکب شده است. و این فهرست سیاه و طولانی همچنان ادامه دارد.
او حتی یک بار به حقوق مسلم مردم فلسطین که بیش از هفت دهه تحت اشغال و سلطه وحشیانه رژیم اسرائیل زندگی می کنند و به محاصره غیرقانونی و غیرانسانی که بر نوار غزه اعمال و آن را به بزرگترین زندان رو باز جهان تبدیل نموده است، اشاره ای نکرد.
در عوض، فریبکارانه سعی کرد بدون اینکه روی خود بیاورد که حاکمان این رژیم همواره به فعالیتهای تروریستی مشغول بوده و برخی از آنها حتی به قصاب غیرنظامیان بی گناه فلسطینی معروف هستند، رژیم خود را به عنوان تنها دموکراسی منطقه معرفی کند!
به عنوان مثال، تنها در جنگ وحشیانه و تمام عیار ۱۱ روزه خود در غزه در ماه می ۲۰۲۱، نیروهای اسرائیلی ۲۵۶ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک و ۴۰ زن را کشتند که در بین آنها ۱۳ نفر از اعضای یک خانواده بودند که زیر آوار خانه خودشان مدفون شدند. بسیاری از آنها کودک بودند و یکی از آنها یک کودک شش ماهه بود. بهترین صفت برای حاکمان رژیم اسرائیل، تروریست های کودک‌کش است.
او همچنین باید توضیح می داد که چرا هنوز به مصادره و تخریب خانه‌های فلسطینیان، کوچ اجباری ساکنان آنها و کشتن تظاهر کنندگان مسالمت آمیز فلسطینی ادامه می دهد.
تمام سیاستها و اقدامات وحشیانه این رژیم ناقض آشکار اصول اولیه اخلاقی و انسانی و قواعد حقوق بین الملل بویژه حقوق بین الملل بشردوستانه بوده و همچنان ادامه دارد.
این رژیم نمی تواند با راه اندازی یک برنامه نظام مند ایران هراسی، از جمله آنچه امروز در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای ما گفت، توجهات را از فعالیتهای شرورانه و بی ثبات کننده خود در منطقه منحرف کند.
رژیم اسرائیل با در اختیار داشتن پیچیده‌ترین نوع سلاحهای متعارف و انواع سلاحهای کشتار جمعی همچنان صلح و امنیت در منطقه و فراتر از آن را تهدید می کند و با نادیده گرفتن درخواستهای جدی و مستمر بین المللی، همچنان از پیوستن به معاهدات بین المللی ممنوع کننده سلاحهای کشتار جمعی سرپیچی می کند و کماکان بطور جدی مانع ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته ای در خاورمیانه که در سال ۱۹۷۴ توسط ایران پیشنهاد شده است، می شود.
با این وجود، این رژیم با گستاخی تمام در صدد است توانمندی های تسلیحاتی متعارف ایران و یا برنامه هسته ای منحصراً صلح آمیز آن را که تحت قوی ترین بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد، به عنوان  چالشی برای ثبات منطقه ای جلوه دهد. البته این چیزی جز اقدامی ریاکارانه برای منحرف کردن توجهات از خطر واقعی برای صلح و امنیت منطقه ای ناشی از این رژیم و بویژه زرادخانه سلاحهای هسته ای و تأسیسات و فعالیتهای هسته ای پنهانی و خارج از نظارت بین المللی آن نیست.
او همچنین با رد تمام اصول حاکم بر این سازمان از جمله این مجمع مهم، و با نقض آشکار منشور سازمان ملل، بار دیگر از زبان تهدید علیه کشورم استفاده کرد. او نباید در مورد توانایی و عزم ما برای دفاع از امنیت و منافع‌مان توهمی داشته باشد. رژیم او باید از هرگونه اشتباه محاسباتی و اقدامات ماجراجویانه در منطقه اجتناب کند. ما نشان داده ایم که از اعمال حق ذاتی خویش برای دفاع از خود در برابر هر گونه تهدید و در هر زمان تردید نمی‌کنیم.
هیات من قاطعانه تمام ادعاهای بی اساس رژیم اسرائیل علیه کشورم از جمله رئیس جمهوری ما را رد می کند.

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد پیش از این در واکنش به فرافکنی ها و لفاظی های نخست وزیر رژیم اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد ایران پر از دروغ بود.
به گزارش ایرنا، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ایران هراسی در  سازمان ملل به اوج خود رسید. سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد ایران  پر از دروغ بود. این رژیم در حالی که صدها کلاهک هسته ای دارد نمی تواند در مورد برنامه صلح آمیز ما بحث کند.
تخت روانچی تصریح کرد: سکوت او در قبال فلسطین نشانگر عزم  آنها برای سلب حقوق فلسطینی ها است.
به گزارش ایرنا، نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل لفاظی ها و اتهامات این رژیم علیه برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.
اتهام زدن به ایران در حالی از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی تکرار می شود که این رژیم دستکم ۲۰۰ بمب هسته ای در اختیار دارد و تاکنون اجازه بازرسی از مراکز اتمی خود را به بازرسان سازمان بین المللی انرژی اتمی نداده است.
این ادعاهای بنت در حالی مطرح می شود  «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر سال‌های ۲۰۰۹- ۲۰۰۶ رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای نوشت که این رژیم قدرت نظامی که بتواند توان هسته‌ای ایران را برای همیشه از بین ببرد ندارد.
اولمرت در روزنامه «هاآرتص» نوشت که سیاست «بنیامین نتانیاهو» در قبال ایران و تکرار این ادعا که ایران در آستانه دستیابی به سلاح اتمی است، درست نبود، چرا که غنی‌سازی وسیع و سریع اورانیوم لزوما موجب نمی‌شود که ایران به بمب اتم دست یابد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!