جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۷۴۸۷

قیمت مرغ و جوجه باید اصلاح شود

قیمت مرغ و جوجه باید اصلاح شود
نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با بیان اینکه قیمت جوجه یکروزه مجددا افزایش یافته و به بیش از ۸۰۰۰تومان رسیده است، گفت:بایستی برای جلوگیری از سودجویی و حمایت از مصرف کننده وتولیدکننده برای عرضه جوجه یکروزه مسیر مشخصی تعریف شود.

حبیب اسدالله نژاد با بیان اینکه اگر وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید و تنظیم بازار قصد کنترل قیمت جوجه، تنظیم بازار مرغ، جلوگیری از سودجویی و پایمال شدن حق تولیدکننده را دارد بایستی برای توزیع و عرضه جوجه یکروزه فرآیند و مسیر مشخصی تعریف کند، اظهار کرد:باید دقیقا مشخص شود بر اساس چه سازوکاری جوجه یکروزه باید  از واحدهای مرغ مادر خارج  شود و به واحد مرغ گوشتی برسد.

وی ادامه داد: واحدهای مرغ مادر  بایستی مکلف شوند که بر اساس حواله های جهاد و یا حواله های تشکل ها، جوجه را  با نرخی که نیازمند اصلاح است،  تحویل دهند و اگر این واحدها تحویل جوجه با نرخ مصوب را رعایت نکردند، لازم است  سامانه بازارگاه برای آنها مسدود شود.  این راحت ترین راه موجود است و نیاز به تعریف هیچ فرآیند پیچیده ای ندارد.  

قیمت مرغ و جوجه باید اصلاح شود

وی قیمت ۴۲٠٠تومانی مصوب برای جوجه را سرکوب قیمت دانست و گفت: قیمت واقعی و منطقی جوجه بیش از ۵٠٠٠تومان بوده و لازم است برای حمایت از تولید هم قیمت جوجه و هم قیمت مرغ اصلاح شود.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور  تصریح کرد: اینکه فاصله بین جوجه ریزی زیاد شود یا از تولیدات مرغداران مستقل  ۲۰ درصد کم شود و یا اینکه یک دستورالعمل ابلاغی در عرض کمتر از یک هفته چندین بار اصلاح شود، ناشی از کار غیر کارشناسی است و راه کار نتیجه بخشی نیست.

به گفته وی در ماه گذشته ۶ میلیون قطعه جوجه ریزی بدون مجوز انجام شده است. یعنی واحدهای مرغ مادر نهاده دولتی دریافت کرده اند اما جوجه با نرخ مصوب تحویل نداده اند. ضمن اینکه واحدهای مجوزدار هم جوجه های یکروزه  را بیش از نرخ مصوب خریداری کردند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر قیمت جوجه یکروز در بازار به بیش از ۸۰۰۰ تومان رسیده است.

نهاده های دامی با تاخیر شارژ می شود

اسدالله نژاد در پایان به وضعیت نهاده های دامی نیز اشاره کرد و گفت: تاخیر در شارژ نهاده دامی در سامانه بازارگاه و تاخیر در ارسال و بارگیری این نهاده ها از دیگر مشکلات پیش روی تولیدکنندگان است. وقتی نهاده دیر به دست مرغدار برسد مرغدار مجبور است در دوره پرورش نهاده مورد نیاز خود را از بازار آزاد با قیمت های بالا تهیه کند.

منبع: ایسنا

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!