چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ 17 April 2024
سه‌شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۷۳۱۲

واکنش نماینده مجلس از واگذاری باغی ۴۰۰۰ متری به نماینده ادوار مجلس ششم

واکنش نماینده مجلس از واگذاری باغی ۴۰۰۰ متری به نماینده ادوار مجلس ششم
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از واگذاری باغی ۴۰۰۰ متری به یکی از نمایندگان ادوار مجلس ششم در مدیریت شهری گذشته خبر داد.

  ناصر امانی در تذکری در سیزدهمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران با اشاره به مناقصه ۱۸ میلیاردی در منطقه ۸ برای احداث پنج مسیر دوچرخه، گفت: من فکر می‌کنم بحث دوچرخه‌سواری در تهران سیاست شکست خورده‌ای بوده و به اهداف خودش نرسیده است. متاسفانه این سیاست در دوره ما نیز ادامه پیدا کرده است. در حالی که ما برای یک میلیارد تومان در مناطق محروم و جنوبی تهران که می‌تواند در زندگی مردم اثر زیادی بگذارد، معطل هستیم و فقط در یک منطقه احداث پنج مسیر دوچرخه را ۱۸ میلیارد تومان به مناقصه گذاشته شده است.


وی افزود: اساسا توپوگرافی تهران مناسب توسعه افراطی دوچرخه سواری نیست، قطعا با اصل آن نمی‌شود مخالفت کرد که در بعضی از مناطق مناسب است اما با این هزینه‌کرد جز اینکه خیابان‌ها باریک شود و مسیری برای موتورسواران ایجاد شود، نتیجه دیگری ندارد. مشابه همین اتفاق در منطقه ۳ نیز افتاده است؛ فارغ از اینکه برای مسیر دوچرخه خیابان میرداماد سه میلیارد هزینه شده، قراردادی برای احداث پل فلزی دوچرخه‌سواری به طول ۶۰۰ متر به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان منعقد کردند! یکی از دلایلی که این روند ادامه پیدا می‌ کند تغییرات کند شهرداری تهران است. من از آقای زاکانی می‌خواهم که اگر نمی‌خواهند مدیرانی که با سیاست‌های گذشته کار می‌کنند را تغییر دهند، حداقل سیاست‌ها را تغییر دهند.

وی به واگذاری باغی به نماینده ادوار مجلس طی دوره پنجم مدیریت شهری اشاره کرده و گفت: سازمان فرهنگی و هنری باغی ۴۰۰۰ متری را به شهرداری منطقه ۳ تحویل داده است؛ فارغ از لابی‌های پشت پرده برای تحویل آن، ۲۰ میلیارد تومان تاکنون برای تجهیز باغ هزینه شده است تا به مدت ۱۰ سال به نماینده ادوار مجلس دوره ششم تحویل داده شود.

امانی با اشاره به برخی از بندهای قرارداد فوق، تاکید کرد: در بند ۴ این قرارداد آمده است که ؛ «جهت استفاده شایسته از قسمت کافه، فروشگاه و غرفه صنایع دستی به مسوولیت خود می‌تواند به منظور استفاده هنرجویان آن را به اشخاص حقیقی و ثالث اجاره دهد.» همچنین « پراخت هرگونه مالیات، وجوح قانونی، عوارض و همه هزینه‌های مربوط به نگهداری، کاربری،اصل بنا، نظافت،تنظیف عرصه و فضای سبز برعهده مالک یعنی شهرداری تهران است.»  یعنی هم می‌تواند به شخص ثالث اجاره دهد و هم هزینه‌های ساختمان و فضا بر عهده شهرداری است.

وی ادامه داد: آقای زاکانی بخشنامه‌ای ابلاغ کردند که هرگونه واگذاری ممنوع است اما این قرارداد بسته شده آن هم به عرصه ۴۶۰۰ متر اعیان با امضای دو عضو قبلی شورا، تحویل گیرنده و شهردار منطقه. این در حالی است که طی دوره گذشته کد پروژه نوسازی مساجد را از بودجه حذف کردند و طی بازدیدی که از منطقه ۱۹ داشتم، سه مسجد قدیمی که در حال نوسازی بودند برای یک میلیارد یا دو میلیارد نیمه‌تمام باقی مانده‌اند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!