جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۴۷۲۱۰

محور عمده سفر جانسون به آمریکا، دیدار با «جو بایدن» است

محور عمده سفر جانسون به آمریکا، دیدار با «جو بایدن» است
دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد که بوریس جانسون به منظور شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک راهی آمریکا می‌شود. او سپس برای ملاقات با «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا و شماری از مقامات عالی‌رتبه این کشور به واشنگتن می‌رود.

طبق برنامه اعلام شده نخست وزیر انگلیس در نیویورک در هفتادوششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد. او همچنین قرار است با شماری از رهبران جهان دیدار و پیرامون تغییرات اقلیمی و راهکارهای مقابله با گرمایش زمین رایزنی کند.

جانسون در آستانه این سفر اظهار داشت که پنجره فرصت کوتاهی برابر رهبران جهان باقی مانده تا به تعهدات خود پیش از برگزاری اجلاس بین المللی تغییرات آب و هوایی گلاسکو (کاپ۲۶) عمل کنند. وی افزود: پیام من به آن هایی که این هفته ملاقات می‌کنم روشن است: نسل آینده ما را بر اساس آنچه طی ماه‌های آینده بدست می‌اوریم قضاوت می‌کنند.

نخست وزیر انگلیس سپس راهی واشنگتن می‌شود تا برای اولین بار با جو بایدن در کاخ سفید دیدار کند. مسائل روابط دو جانبه، تحولات بین‌المللی از جمله اوضاع افغانستان، کووید ۱۹و تغییرات اقلیمی از محورهای این دیدار عنوان شده است. بر اساس برنامه اعلام شده، وی با کاملا هریس معاون رئیس جمهوری و شماری از سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان ملاقات خواهد کرد.

پیشتر برخی رسانه‌های انگلیس درباره سفر جانسون به آمریکا و ملاقات او با بایدن زمزمه‌هایی را مطرح و پیش‌بینی می‌کردند که اوضاع افغانستان از مهم‌ترین محورهای دیدار رهبران دوکشور باشد. اما معاهده امنیتی اخیر انگلیس، آمریکا و استرالیا موسوم به «آکوس» که این روزها خبرساز و باعث دلخوری برخی شرکای دیرینه واشنگتن در اروپا شده، ملاقات جانسون و بایدن را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سران سه کشور یادشده چهارشنبه گذشته توافقنامه همکاری در حوزه‌های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام امضا کردند. برنامه زیردریایی‌های اتمی استرالیا اولین پروژه بزرگ این توافق خواهد بود. در چارچوب این معاهده به استرالیا برای دستیابی به زیردریایی‌های اتمی کمک خواهد شد.

تاکنون فرانسه که قراردادی با ارزش ۳۰ میلیارد یورو برای نوسازی ناوگان زیردریایی استرالیا از دست داده در کنار چین و روسیه به این معاهده واکنش منفی نشان‌ داده‌اند. فرانسه این پیمان را "خنجری از پشت" خوانده، چین و روسیه هم آن را با پیمان عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای ناسازگار دانسته‌اند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!