پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۴۷۰۰۳

توضیحات دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره اختلال در سامانه سماح

توضیحات دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره اختلال در سامانه سماح
دبیر ستاد مرکزی اربعین با ارائه توضیحاتی درباره اختلال در سامانه سماح گفت: افزایش ظرفیت زائران ایرانی برای سفر به عتبات در ایام اربعین امروز از سوی دولت عراق اعلام می‌شود.

«احمد محمدی‌فر» دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره ایجاد اختلال در سامانه سماح گفت: از جهت کلی مشکل ایجاد نشده است و احتمالا مشکل فنی است که قطعا برطرف خواهد شد و افراد می‌توانند در این سامانه برای سفر اربعین ثبت‌نام کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای افرادی که قصد سفر به عراق را دارند سهمیه واکسن در نظر گرفته می‌شود، ادامه داد: به دلیل اینکه فرصت کافی در این زمینه نداریم، افرادی که در گذشته دو دوز واکسن را زده‌اند می‌توانند از فرصت در نظر گرفته شده برای این سفر استفاده کنند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین در پاسخ به این سوال که آیا ظرفیت اعزام زائران افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: کلیت بحث از سوی دولت عراق در خصوص افزایش ظرفیت پذیرفته شده است اما اینکه تا چه تعداد ظرفیت را افزایش بدهند هنوز مشخص نیست و قرار است این موضوع از سوی دولت عراق بررسی و به ما اعلام کنند.

محمدی‌فر در پاسخ به این سوال که ما چه تعداد افزایش ظرفیت درخواست کرده بودیم، تصریج کرد: ما در خواست افزایش دو برابری ظرفیت زائران را از دولت عراق داشتیم اما اینکه چه تعداد از سوی عراق اعلام شود هنوز مشخص نیست و احتمالا امروز یا فردا تعداد دقیق آن مشخص می‌شود.

وی همچنین این ۳۰ هزار نفر از موکب‌داران هستند که به عراق اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: سهمیه سی هزار نفری که به ما در حال حاضر اعلام شده است بغیر از افرادی است که به عنوان موکب‌دار یا نیروی خدماتی و امدادی اعزام می‌شوند. این سی هزار نفر از مردم عادی اعزام می‌شوند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: اعزام افراد در قالب نیروهای امدادی، موکب‌های خدماتی و هلال احمر نسبت به سال‌های گذشته بسیار کاهش داشته است.

محمدی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا امکان تردد از مرزهای زمینی وجود دارد، تاکید کرد: از مردم درخواست می‌کنیم با توجه به بسته بودن مرزهای زمینی اصلا به مرزها مراجعه نکنند چراکه اجازه تردد به آنها داده نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد هزینه مسافرت هوایی برای زائران کاهش پیدا کند، خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم تا اگر بتوانیم و امکان پذیر باشد هزینه‌های فرودگاهی را کمی کاهش دهیم همچنین در صورت امکان اگر بتوانیم قیمت بلیت‌ها را کاهش دهیم. برای ویزا هم رایزنی صورت گرفته تا هزینه‌ای پرداخت نشود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین در پاسخ به این سوال که آیا برگشت زائران به صورت زمینی است، گفت: این موضوع درست نیست. مرزهای زمینی ما کاملا بسته است و هیچ‌گونه تردد نه برای رفت و نه برای برگشت از عراق انجام نمی‌شود.

وی درباره اعزام زائران گفت: پس از تکمیل ثبت‌نام افراد می‌توانند از اولین روز بعد از صدور ویزا برای سفر اقدام کنند. اولویت سفر نیز با افرادی است که دو دوز واکسن را زده و همچنین سریعتر برای ثبت‌نام اقدام کرده باشند.

منبع: ایلنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!