جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۴۶۸۰۲

به خشونت کشیده شدن تظاهرات اعتراضی در کابل

به خشونت کشیده شدن تظاهرات اعتراضی در کابل
گروهی از شهروندان افغان، شامل شمار زیادی از زنان امروز (سه‌شنبه) علیه طالبان در کابل، پایتخت این کشور راهپیمایی کرده و شعار دادند.اسپوتنیک از زخمی شدن تعدادی از تظاهر کنندگان در جریان تیراندازی شدید طالبان خبر داده است.

 در ویدیوهایی که از این رویداد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، افرادی که گفته می‌شود از مأموران طالبان هستند در حال کتک زدن برخی از راهپیمایان دیده می‌شوند.

طبق گزارش خبرنگار یورونیوز، حدود ۱۰ دقیقه تیراندازی بدون وقفه انجام شد و مشخص نیست که آیا این تیراندازی سنگین تلفاتی در پی داشته است یا خیر. نیروهای طالبان همچنین از خبرنگاران خواستند تا فیلمبرداری را متوقف کنند.

این اتفاق پس از تجمع بیش از ۷۰ نفر که اغلب از زنان بودند در خارج از سفارت پاکستان رخ داد. آن‌ها شعارهایی علیه پاکستان سر می‌دادند.

یکی از شاهدان به اسپوتنیک گفت: طالبان ابتدا به هوا تیراندازی کردند و سپس به سمت معترضان آتش گشودند و بسیاری از معترضان را زخمی کردند.

علاوه بر این ، یک خبرنگار به اسپوتنیک گفت که طالبان هنگام متفرق کردن چند زن در تظاهرات کابل دوربین‌های روزنامه نگاران را از آنها گرفتند . گفته شده که چندین زن در تظاهرات نزدیک کاخ ریاست جمهوری در کابل بازداشت شده‌اند.

سارا فهیم یکی از تظاهرکنندگان به خبرگزاری فرانسه گفت: «زنان افغان می‌خواهند کشورشان آزاد باشد (...) ما خسته شده‌ایم. ما از بمباران‌های پاکستان در پنجشیر خسته شده‌ایم.»

وی افزود: «نمی‌دانیم این موضوع تا کی ادامه خواهد داشت و صدای ما چه زمانی شنیده می‌شود؟» وی این سوال را مطرح کرد که چرا جامعه بین‌المللی سکوت کرده است و می‌بیند تعداد زیادی از مردم کشته شده‌اند.»

منبع: ایسنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!