جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۴۶۵۹۱

تبریک بانک پاسارگاد، بانک برتر اسلامی سال 2021 ایران به مناسبت هفته بانکداری اسلامی

تبریک بانک پاسارگاد، بانک برتر اسلامی سال 2021 ایران به مناسبت هفته بانکداری اسلامی
بانک پاسارگاد آغاز هفته بانکداری اسلامی و سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون‌ربا را به تمامی همکاران خدوم نظام بانکی کشور تبریک و تهنیت گفت و برای ایشان آرزوی صحت، سلامتی و توفیق روزافزون در شکوفایی اقتصادی کشور نمود.

به گزارش فراز به نقل از روابط‌عمومی بانک پاسارگاد، این بانک که به‌عنوان بانک برتر اسلامی سال 2021 ایران توسط نشریۀ بین‌المللی و معتبر بنکر (The Banker) برگزیده شده است، ضمن اشاره به فداکاری‌ها و ایثار همکاران نظام بانکی کشور در کلیۀ واحدها در ایام شیوع ویروس کرونا در عرصۀ خدمت‌رسانی به آحاد مردم شریف ایران و نقش ایشان در تسهیل امور اقتصادی در سطوح خرد و کلان اقتصادی؛ فرارسیدن سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون‌ربا و تأیید آن در شورای نگهبان در تاریخ دهم شهریورماه سال 1362 را تبریک و تهنیت گفت و برای ایشان آرزوی صحت و سلامتی نمود.

گفتنی است در بررسی سالانۀ نشریۀ بنکر از بانک‌های اسلامی سراسر جهان شاخص‌هایی نظیر سرمایۀ لایۀ یک بانک‌ها (Tier-1 Capital) و تغییرات آن، میزان کل دارایی‌های منطبق بر شریعت، سود خالص از محل فعالیت‌های بانکداری اسلامی، نرخ بازده حقوق صاحبان سهام، نسبت هزینه به درآمدها و درصد تسهیلات غیرجاری مرتبط با عقود اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرند و در کنار آن محصولات و خدمات خاص بانک‌ها در حوزۀ بانکداری اسلامی، تلاش‌های بانک برای توسعۀ خدمات بانکداری اسلامی برای کسب‌وکارهای نو و درنهایت نوآوری‌ها و اقدامات بانک در زمینۀ فناوری‌های مالی و بانکی روز و البته سرمایه‌گذاری‌های جدید برای گسترش دایرۀ خدمات بانکداری اسلامی بررسی می‌شوند. در این راستا بر اساس ارزیابی سال 2021 نشریۀ بنکر، بانک پاسارگاد موفق شد برای ششمین دوره، عنوان «بانک اسلامی سال ایران» را به خود اختصاص دهد.

در سایر ارزیابی‌های این مؤسسۀ معتبر و باسابقه که مستقیماً زیرمجموعۀ انتشارات Financial Times قرار دارد، بانک پاسارگاد در سال 2020 در بین هزار بانک برتر جهان؛ از نظر نرخ بازده سرمایه (ROC) رتبۀ 13 جهانی و اول خاورمیانه را کسب کرده است و از منظر نرخ بازده دارایی‌ها (ROA) نیز رتبۀ 121 جهانی و 16 خاورمیانه را در اختیار دارد. بانک پاسارگاد همچنین تنها بانک ایرانی حاضر در فهرست هزار بانک برتر جهان در رتبه‌بندی 2020 نشریۀ بنکر بوده است. به علاوه، بانک پاسارگاد از نظر ارزش برند نیز تنها بانک ایرانی حاضر بین 500 برند برتر بانکی ارزیابی‌شده توسط بنکر و مؤسسۀ برندفاینانس (BrandFinance) است و در آخرین رتبه‌بندی در سال 2021 موفق شد با 89 پله صعود، در رتبه 290 برترین بانک‌های جهان قرار گیرد. در این رتبه‌بندی بانک پاسارگاد از نظر رشد ارزش برند در رتبۀ نهم و از نظر رشد رتبه، جایگاه هفتم را در بین بانک‌های جهان کسب کرد.

 
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!