پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۴۶۵۷۹

بایدن: دولت ترامپ مسئول نابسامانی در عملیات خروج است

بایدن: دولت ترامپ مسئول نابسامانی در عملیات خروج است
رئیس‌جمهوری آمریکا یک روز پس از تکمیل روند خروج این کشور از افغانستان، بار دیگر از عملکرد خود در قبال این کشور قاطعانه دفاع کرد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا یک روز پس از تکمیل روند خروج این کشور از افغانستان، بار دیگر از عملکرد خود در قبال این کشور قاطعانه دفاع کرد.

جو بایدن گفت که آمریکا طولانی‌ترین جنگ تاریخ خود و عملیات عظیم تخلیه بیش از ۱۲۰ هزار نفر را به پایان رسانده است.

بایدن که به دلیل نحوه خروج آمریکا از افغانستان تحت انتقادهای شدیدی قرار دارد، با اعلام این‌که بهترین تصمیم برای کشورش خروج از افغانستان بود، از مواضع پیشین خود دفاع کرد.

وی افزود که منافع ملی آمریکا فقط یک چیز است و آن هم ایمن‌که از افغانستان به عنوان پایگاه حمله علیه آمریکا استفاده نشود.

بایدن همچنین از عملیات هوایی تخلیه بیش از ۱۲۰ هزار نفر از افغانستان تمجید کرده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا با مردود دانستن انتقادهایی که علیه وی مطرح شده است، گفت: «زمانی که من روی کار آمدم، طالبان در قوی‌ترین وضضعیت نظامی خود بود و نیمی از افغانستان را تحت کنترل داشت. ما دو گزینه داشتیم: یا باید خارج می‌شدیم یا باید وارد تشدید منازعات می‌شدیم. من هرگز قصد نداشتم پس از ۲۰ سال جنگ، نسل دیگری از نظامیان آمریکایی را به افغانستان اعزام کنم».

وی با بیان این‌که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا مسئول مستقیم نابسامانی‌ها در خارج کردن آمریکایی‌ها و افغان‌های همیار غرب است، گفت که دولت سابق آمریکا با رهبران طالبان در خصوص آزادی بیش از پنج هزار نفر از شبه‌نظامیان و رهبران آنها به توافق رسیده بود.

بایدن افزود که هرچند تصورات ما در خصوص این‌که دولت افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی دوام خواهد آورد، محقق نشد اما واشنگتن برای پیامدهای این سناریو آماده بود و شش هزار نیرو به فرودگاه کابل اعزام کرد تا عملیات تخلیه را آغاز کند.

منبع: ایلنا

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!