پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۴۶۵۷۸
مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای؛

شرایط خاصی برای «لامبدا» اعلام نشده است

شرایط خاصی برای «لامبدا» اعلام نشده است
مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: بر اساس پروتکل‌های بهداشتی کشورهای مختلف به سه دسته ممنوعه، پرخطر و کم خطر دسته بندی شده و برای هر یک از آن‌ها ضوابط و پروتکل‌های خاصی در نظر گرفته شده اما تا کنون پروتکل خاصی برای لامبدا اعلام نشده است.

جواد هدایتی درباره آخرین وضعیت ترددهای مرزی و پروتکل‌های ابلاغ شده در این زمینه اظهار کرد:  قرنطینه انسانی در تمام مرزهای زمینی کشور استقرار دارند و فضای لازم را برای وزارت بهداشت و هلال احمر فراهم کرده‌ایم تا در بدو ورود همه مسافران از طریق پایانه‌های مرزی اقدامات لازم برای غربالگری و تست انجام شود.

وی افزود: در همه مرزهای زمینی مسافران غربالگری شده و همه آن‌ها باید تست PCR کرونا را انجام داده باشند و بیشتر از پنج روز از زمان آن نگذشته باشد. همچنین در این پایانه‌های مرزی در صورت لزوم تست رپید یا تست PCR از مسافران گرفته خواهد شد.

مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همه پروتکل‌های بهداشتی برای مسافران زمینی در پایانه‌های مرزی به دقت اجرا می‌شود،  ادامه داد: کشورهای همسایه که با ایران مرز زمینی مشترک دارند به سه دسته تقسیم بندی شده‌اند و برخی از آن‌ها در ردیف کشورهای ممنوعه قرار گرفته و برخی دیگر جزو کشورهای پرخطر و کم خطر به شمار می‌روند.

هدایتی با بیان اینکه تردد مسافر در کشورهای ممنوعه و پرخطر محدود به گروه‌های هفت‌گانه اعلام شده مانند دیپلمات‌ها، دانشجویان، تجار و غیره است، گفت: به غیر از ترکمنستان که ترددی از مرزهای ایران با این کشور انجام نمی‌شود،  در حال حاضر ممنوعیتی برای کشوری در نظر گرفته نشده است. البته تردد برای کشورهایی مانند آذربایجان، ترکیه و عراق تنها محدود به گروه‌های هفت‌گانه مذکور است و تردد برای ارمنستان، پاکستان و افغانستان تقریبا به صورت نرمال و برای کسانی است که ویزا را از سفارت یا کنسول‌گری ایران داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه آمادگی کاملی برای رعایت هر پروتکل بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را داریم، اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا همواره در حال رصد وضعیت کشورهای مختلف است اگر نوع ویروس یا گستردگی آن را خطرناک شناسایی کند و شرایط خاصی برای یک یا چند کشور را بر این اساس اعلام کند آن را مانند گذشته اجرا خواهیم کرد اما در شرایط کنونی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده عمل می‌کنیم و نظارت‌های لازم برای تردد مسافران انجام خواهد شد.

مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه به شیوع ویروس لامبدا و شناسایی شدن آن در ایران، پروتکلی در این زمینه ابلاغ شده است؟ گفت: تا کنون ممنوعیت، محدودیت یا پروتکلی مختص ویروس کرونا از نوع لامبدا به پایانه‌های مرزی ابلاغ نشده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!