جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۴۶۵۵۲

نمایندگی‌های واکسن‌سازی معروف مجددا در ایران فعال شدند

نمایندگی‌های واکسن‌سازی معروف مجددا در ایران فعال شدند
رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: کسری بودجه یکی از دلایل تورم بوده است طبق آمار در سه ماهه ۱۹۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه وجود داشته است. رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته‌اند که به دنبال تغییرات در در بودجه هستند. امیدواریم در شش ماهه آینده کسری بودجه کمتری داشته باشیم که طبیعتاً در عدم رشد تورم تاثیر گذار است.

مسعود خوانساری در جلسه امروز هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: اتاق بازرگانی تهران اعلام آمادگی می‌کند که در مورد مسائل مختلف به دولت اعلام نظر کرده و همکاری تنگاتنگی با آن داشته باشد. دولت هم اگر می‌خواهد موفق شود باید نظر بخش خصوصی را بگیرد.

وی افزود: دولت در شرایط بسیار سختی روی کار آمد و می‌توان گفت در یکی از سخت‌ترین دوره‌های بعد از انقلاب کار خود را آغاز کرده و کرونا یکی از عوامل این شرایط است. اتاق بازرگانی نیز سعی می‌کند در این راستا کمک‌کننده باشد. گرچه به خاطر مشکلاتی که وزارت بهداشت ایجاد کرد نتوانستیم تاکنون واردات واکسن داشته باشیم اما فعالیت ‌ایی در دست اقدام است؛ شرکت‌هایی که نمایندگی واکسن‌های معروف در کشور را داشتند مجدد فعال شدند. آقای مخبر هم جلساتی در مورد واردات واکسن برگزار کرده تا بتوانیم این هدف را دنبال کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکل تورم گفت: چالش بعدی دولت موضوع تورم است، آمارها در مردادماه میزان تورم را ۴۵.۲ درصد نشان می‌دهند در حالی که میزان تورم در پایان سال ۹۹ به میزان ۳۶.۴ درصد بود که این آمارها نشان از رشد زیاد نرخ تورم دارد. این موضوع باعث کاهش میزان سرمایه‌گذاری نیز خواهد شد. پایه پولی نیز به عنوان یکی از عوامل ایجاد تورم ۹.۲ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: تورم ۵ ماهه کالاهای خوراکی‌ها که مشمول سوبسید ارزی می‌شوند ۵۸.۴ درصد بود اما تورم کالاهای غیر خوراکی به سوبسید هم نمی‌گیرند ۳۶.۵ درصد بود. این موضوع نشانگر این است که اعطای ارز سوبسیدی چیزی جز فساد ندارد. بارها اعلام کرده‌ایم و دوباره می‌گوییم که تنها راه نجات کشور ارز تک نرخی است و دولت کمک‌های خود را باید از طریق یارانه مستقیم به اقشار هدف بدهد.

خوانساری همچنین خاطر نشان کرد: کسری بودجه یکی از دلایل تورم بوده است طبق آمار در سه ماهه ۱۹۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه وجود داشته است. رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته‌اند که به دنبال تغییرات در در بودجه هستند. امیدواریم در شش ماهه آینده کسری بودجه کمتری داشته باشیم که طبیعتاً در عدم رشد تورم تاثیر گذار است. در پایان امیدواریم مذاکرات به نتیجه برسد تا شر تحریم‌ها از سر کشور کم شود.

منبع: ایلنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!