جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۶۴۲۳

سخنگوی صنعت برق : آمادگی افزایش ۴۰۰ مگاواتی صادرات برق به پاکستان و افغانستان را داریم

سخنگوی صنعت برق : آمادگی افزایش ۴۰۰ مگاواتی صادرات برق به پاکستان و افغانستان را داریم
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: ما این امکان را داریم که تا بیش از ۴۰۰ مگاوات تامین برق کشور پاکستان و افغانستان را افزایش دهیم.

پاکستان تصمیم گرفته است واردات برق از ایران را برای تامین نیازهای بندر گوادر به ۷۰ مگاوات افزایش دهد. برنامه قبلی این کشور برای افزایش واردات ۱۰۰ مگاواتی برق به دلیل تحریم های امریکا با مشکل مواجه شده بود. این کشور در حال توسعه بندر گوادر با همکاری چین است. همچنین در حال راه اندازی نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی با سوخت زغال سنگ است که با احتمال تاخیر در راه اندازی این نیروگاه تصمیم گرفته که برای تامین نیاز های فوری بندر گوادر از ایران برق بیشتری خریداری کند.

مصطفی رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق درباره این تصمیم اسلام آباد و اینکه آیا ایران امکان صادرات بیشتر به این کشور را دارد یا خیر گفت: کشور ما علاقه‌مند به توسعه روابط و همچنین صادرات بیشتر برق به پاکستان است. خوشبختانه خط انتقال تا مرز پاکستان برای تامین برق بندر گوادر هم احداث شده، اما شبکه برق در این کشور هنوز مهیا نیست، در صورتی که امکان احداث شبکه پاکستان فراهم شود و یا اینکه خودشان نسبت به احداث شبکه اقدام کنند، قطعا جمهوری اسلامی ایران و وزارت نیرو آمادگی توسعه تبادلات برقی را دارد.

سخنگوی صنعت برق افزود: ما امکان افزایش صادرات برق به پاکستان تا بیش از ۴۰۰ مگاوات را داریم.

وی درباره پرداخت پول برق دریافتی از سوی پاکستان نیز اظهار کرد: مطابق شرایطی که فراهم بوده مبادلات مالی بین دو کشور انجام شده و پاکستان تاکنون پول برق دریافتی خود را طبق روال پرداخت کرده و مشکل جدی در این زمینه نداشته‌ایم.

رجبی مشهدی در ادامه درباره صادرات برق به افغانستان نیز اظهار کرد: ما به افغانستان هم صادرت برق داریم، ولی در شرایط خاص کنونی که ما با محدودیت تامین برق کشور خودمان روبرو هستیم، میزان صادرات به این کشور به حداقل خود کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی صنعت برق حضور طالبان را مانعی برای صادرات برق به افغانستان ندانست و مجموع کنونی برق صادراتی به افغانستان و پاکستان را زیر ۱۰۰ مگاوات اعلام کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!