پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۴۶۱۷۲
توسلی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت:

آقای عین‌اللهی، آمارهای موجود در برنامه شما مربوط به ۱۰‌ سال قبل است

آقای عین‌اللهی، آمارهای موجود در برنامه شما مربوط به ۱۰‌ سال قبل است
نماینده مردم کبودرآهنگ در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: آمارهایی که جنابعالی در برنامه‌های خودتان مطرح کردید، مربوط به سال‌ها قبل است و به روز نشده است.

 فتح‌الله توسلی در جلسه علنی امروز مجلس (دوشنبه ۱ شهریور) در مخالفت با بهرام عین‌اللهی گفت: انتخابات ۲۸ خرداد بارقه امیدی بود برای مردمی که بسیاری از آنان در تامین حداقلهای زندگی خود ناتوان هستند. روز گذشته متاسفانه ۶۸۴ نفر از هموطنان ما در اثر بیماری کرونا در دامان خاک آرام گرفتند و هزاران خانواده عزادار شدند.

نماینده کبودر آهنگ و بهار ادامه داد: تورم، گرانی و تحریم‌ها موجبات ناامیدی مردم شده است، بروز فساد در برخی از نهادهای کشور، مردم را با مسئولان درگیر کرده است، مردم منتظر فردی بودند که این وضعیت را سامان دهد، رأی مردم به رئیس‌جمهور و نمایندگانشان حاوی پیام‌هایی بود که با توجه به آن می‌توان معنی آن را درک کرد.

وی افزود: اول شهریور روز پزشک را به شاغلان حوزه سلامت تبریک گفته و از آنان تشکر می‌کنم.

توسلی با بیان اینکه حوزه سلامت شاید مهم‌ترین بخش از زندگی انسان است،  اظهار داشت: انسان سالم می‌تواند بیاندیشد و منشأ خیر برای کشور باشد و فقدان یک برنامه صحیح در حوزه سلامت یعنی افزایش بیماری و نهایتاً مرگ. دکتر عین الهی انسانی فرهیخته در زمینه پزشکی و چشم‌پزشکی است، اما در برنامه ۱۱۰ صفحه‌ای ایشان نشانه‌ای از تفکر استراتژیک در حوزه سلامت را مشاهده نکردیم و متاسفانه کلی‌گویی را شاهد هستیم و شاخص‌های کمی و سنجش‌پذیری در زمان‌بندی مناسب در آن دیده نمی‌شود.

نماینده بهار و کبودر آهنگ خاطرنشان کرد: پزشک خانواده و نظام اجرای آن از وظایف بالادستی در برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی است، در نظام سلامت پرونده سلامت الکترونیک کشور ۱۰ سال است به روز نشده است. وجود تمام وقت اساتید بالینی در بیمارستان خصوصی لطمات زیادی به اقشار متوسط جامعه زده است.

وی ادامه داد: در برنامه شما برخورد با زیرمیزی برای مواردی مثلاً در مسئله سقط جنین کجاست؟

توسلی خطاب به وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان دقیق آموزش پزشکی گفت: من نمی‌دانم برنامه‌ای که شما نوشته‌اید خود خوانده‌اید یا نه؟ داشتن برنامه صحیح منجر به تصمیم صحیح است، بسیاری از کارها باید مبنای تصمیمات استراتژیک در حوزه سلامت قرار گیرد اما جنابعالی به عنوان وزیر چیزی در این رابطه در برنامه خود ندارید برخی از مباحث عنوان شده در برنامه شما مربوط به سال‌ها قبل است در صورتیکه روزآمد کردن آمار و ارقام مربوط به وظایف یک وزیر است.

وی ادامه داد: ۵ سال قبل شما بیماری کرونا را یک بیماری عروقی اعلام کردید در صورتی که این‌ بیماری امروز  مردم را بیچاره کرده است! گفتید آلزایمر ۱۰۳ درصد افزایش داشته که این برای ۵ سال قبل است و به روز نیست و این بیماری در جامعه بسیاری از مردم را دچار نسیان کرده است.  برنامه شما برای کنترل این بیماری چیست؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صفحه ۴۲ برنامه خود گفتید ۱۲ و نیم میلیون ایرانی مبتلا به بیماری روانی پزشکی هستند در صورتی که این آمار برای ۱۰ سال قبل است. جناب آقای دکتر آمارهای تزریقی واکسن کرونا مربوط به دو ماه قبل است که شما فرمودید!

وی افزود: جناب آقای دکتر عین اللهی در حالی که سازمان بهداشت جهانی راهبرد طب سنتی ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳ را مطرح کرده است، در کشور ما سخن گفتن از آن جرم است و حکیم بزرگی چون خیراندیش را وزارت بهداشت ۵۷ بار به دادگاه بردند در حالی که در دنیا بیمارستان اختصاص می‌دهند. مافیایی در کشور وجود دارد و اجازه نمی‌دهد طب سنتی جان بگیرد اما شما اعلام نکرده‌اید نظر شما چیست؟ در حالی که در سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری توسعه و نهادینه کردن طب سنتی در دستور ملی است!

توسلی ادامه داد: چرا نگفتید در حوزه نیروی انسانی بسیاری از پرستاران و کادر درمانی دور از محل زندگی خود فعالیت می‌کنند که نه انگیزه نه توان لازم را برای ادامه فعالیت ندارند این‌ها باید چه کاری می‌کنند؟ اما در برنامه شما مطلبی برای تغییر وضعیت آنها نیافتیم! 

این نماینده مجلس تاکید کرد: بسیاری از کادر درمان ما نیروهای قراردادی هستند و حقوق بسیار کمی دریافت می‌کنند که در برنامه شما برای تبدیل وضعیت آنان هم چیزی را ندیدیم.

وی ادامه داد: در برنامه شما مطلبی درباره پزشک خانواده و راهکارهای رفع کمبود پزشک و دارو هم دیده نمی‌شود، یکی از عوامل ناکارآمدی بیمارستان‌های دولتی ما حضور پزشکان در بیمارستان‌های خصوصی است و شما همزمان در بخش دولتی و خصوصی فعالیت می‌کنید و یکی از سهامداران اصلی بیمارستان نگاه هستید.

منبع: ایلنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!