پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۴۵۳۹۶

سنگین‌ترین هزینه اعتماد به غرب، تعطیلی و توقف صنعت هسته‌ای بود

سنگین‌ترین هزینه اعتماد به غرب، تعطیلی و توقف صنعت هسته‌ای بود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تعطیلی و توقف صنعت هسته‌ای و انبارشدن هزاران سانتریفیوژ، گزاف‌ترین هزینه ملت ایران در قبال اعتماد به غرب بود.

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت دوازدهم در مورد «شکست اعتماد به غرب»، گفت: ملت ایران در طول ۸ سال اخیر هزینه گزافی را پرداخت تا امروز بتوانیم قضاوت کنیم که تفکر حاکم بر دستگاه سیاست خارجی در این دولت تفکر کار آمد و موثری نبوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تعطیلی و دکوری شدن صنعت هسته‌ای که حاصل مجاهدت‌های شهدای هسته‌ای بود را از هزینه‌های گزاف ملت ایران در قبال اعتماد به غرب خواند و اظهار داشت: اعتماد دولت به غرب باعث شد، ایران از پیشرفت‌های هسته‌ای باز بماند، صنعت هسته‌ای تعطیل و هزاران سانتریفیوژ انبار شده و پیشرفت هسته‌ای متوقف شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این تجربه تاریخی باید درس عبرتی برای مردم و دولتمردان باشد تا در دولت جدید تکرار نشود، انتظار داریم، دولت سیزدهم امتیازات و نقاط قوت دولت قبل را حفظ کرده و نقاط ضعف آن را نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه این مسیر غلط ۸ سال دولت تدبیر باید برای تصمیم گیران و تصمیم سازان دولت جدید درس عبرت باشد، اظهار داشت: تحمل فشار حداکثری اقتصادی و سیاسی آمریکا، تاوانی بود که ملت ایران در برابر اشتباه دولت تدبیر در اعتماد به غرب پرداختند.

پیام صریح فرمایش رهبری، پایان دوران باج‌دهی به آمریکاست

وی ادامه داد: پیام صریح فرمایشات رهبر انقلاب برای آمریکا و غرب این است که دیگر قرار نیست، مسیر اشتباه گذشته طی شود و با همان دست فرمان با غرب و آمریکا مواجه شده و به آنها باج دهیم و ارزشمندترین داشته‌هایمان را در برابر هیچ به آن‌ها تقدیم کنیم.

رضایی با بیان اینکه دیگر معامله برد-باخت را با غرب و آمریکا امضا نمی‌کنیم، بلکه از منافع ملی خود دفاع خواهیم کرد گفت: دورانی که غرب و آمریکا معاهده‌ای را به ملت ایران دیکته می‌کردند، گذشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ملت ایران به هیچ وجه بر سر استقلال خود معامله و مذاکره نخواهند کرد. مجلس به طور قاطع در برابر زیاده خواهی‌ها و انحصارطلبی‌های آمریکا خواهد ایستاد و اجازه دست درازی به منافع ملت ایران را نخواهد داد.

رضایی اظهار داشت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، اولین گام مجلس انقلابی برای جمع کردن بساط زیاده خواهی‌های غرب و آمریکا در ایران بود، مجلس یازدهم بر اجرای دقیق این قانون نظارت خواهد کرد تا دیگر امتیازی به غرب و آمریکا داده نشود

منبع: مهر

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!