پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۲۱۴۲

هکرهای روس؛ سربازان پنهان پوتین

هکرهای روس؛ سربازان پنهان پوتین
در حالی که تصور می‌شد کلاه‌بردارانی به دنبال منفعت مالی بوده‌اند، اما باید گفت که در صورت وقوع حمله از سوی دولتی متخاصم، باید انتظار تأثیراتی به مراتب بیشتر را داشت.[...]

•    مرکز ملی امنیت سایبری، در مورد تلاش‌های روسیه در هک سایبری هشدار داده است.

•    فید توئیتری ارتش بریتانیا این هفته برای مدتی هک شد.

•    حمله روز یکشنبه موجب شد که فید توئیتر، ارزهای رمز‎نگاری‌شده را تبلیغ کند.

 

سرویس‌های امنیتی به بریتانیا هشدار داده‌اند که باید برای «تهدید شدید» حملات سایبری روسیه آماده باشد.

 

مرکز ملی امنیت سایبری، که بخشی از ستاد ارتباطات دولت است، از سازمان‌ها خواسته که اجازه ندهند بحث امنیت سایبری مورد اهمال قرار گیرد؛ چون امکان رخ‌داد خطا بالاست.

 

مقامات، از نهادهای دولتی و مشاغل خواستند که «آمادگی طولانی‌مدت داشته باشند»؛ در حالی که جنگ اوکراین نیز کماکان ادامه دارد.

 

این خواسته مقامات پس از هک‌شدن حساب‌های ارتش در توئیتر و یوتیوب در روز یکشنبه و برای تبلیغ ارزهای دیجیتال مطرح شد.

 

در حالی که تصور می‌شد کلاه‌بردارانی به دنبال منفعت مالی بوده‌اند، اما باید گفت که در صورت وقوع حمله از سوی دولتی متخاصم، باید انتظار تأثیراتی به مراتب بیشتر را داشت.

 

مرکز امنیت سایبری اعلام کرد که تهدید سایبری برای بریتانیا «افزایش پیدا کرده» و از سازمان‌ها خواست «تمهیدات امنیتی خود را افزایش دهند».

 

این سازمان همچنین هشدار داده است که «افزایش فشار کاری بر کارکنان امنیت سایبری، آن هم برای دوره‌ای طولانی، می‌تواند به رفاه افراد خلل وارد کرده و منجر به کاهش بهره‌وری و افزایش بالقوه رفتارها و خطاهای ناایمن شود.»

 

پل مدیسون، مدیر تاب‌آوری و استراتژی ملی در مرکز ملی و همکاری ایالتی، گفت: «از همان آغاز درگیری در اوکراین از سازمان‌ها خواستیم که برای کمک به حفظ امنیت بریتانیا، دفاع سایبری خود را تقویت کنند. و بسیاری نیز این کار را انجام دادند.»

 

«اما حالا پر‎واضح است که حالاحالاها با این موضوع درگیریم و ضروری‌ست که سازمان‌ها در این دوران سخت تهدیدات سایبری از کارکنان خود حمایت کنند. ما راهبردهای تازه‌ای ارائه کرده‌ایم و تشویق‌شان می‌کنیم که از توصیه‌های ما برای کمک به حفظ وضعیت قوی سایبری‌شان استفاده کنند.»

 

 

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!