پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ 18 April 2024
شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۵۱۳۴۵

ترامپ در اوهایو می‌تازد

...پیروزی ابتدایی ونس، به ویژه می‌تواند به عنوان نشانه‌ای از نفوذ ترامپ تلقی گردد... خصوصاً با توجه به این موضوع که نامزد مزبور، پیش از دخالتِ رئیس‌جمهور سابق، رتبه بالایی در انتخابات کسب نکرده بود. همچنین که این پیش‌روی می‌تواند به طور بالقوه نشان پر‎شدنِ مجلس و سنا از قانون‌گذاران MAGA باشد... [البته در صورتی که جمهوری‌خواهان مجدداً کنترل هر دو مجلس را در انتخابات میان‌دوره‌ای ماه نوامبر در دست بگیرند.]...
نویسنده :
مونس نظری

پیروزی جی‌دی ونس در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان، به همراه شمار دیگری از نامزدهای مورد تأیید دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور سابق) در اوهایو نشان این است که رأی‌دهندگان در این ایالت دیگر از محافظه‌کاران «مبادی آداب و میانه‌رو» حمایت نمی‌کنند. به گفته مفسران، این رأی‌دهندگان حالا حامی «ترامپیسم» فتنه‌افکنی هستند که از سوی جنبش «امریکا را دوباره عالی کن (MAGA)» ارائه شده است.

ونس، نویسنده پر‎فروش «مرثیه هیلبیلی»، سه‌شنبه‌شب، حدوداً دو ساعت پس از آغاز رأی‌گیری، برنده رقابت داغ سنا اعلام شد. ونس در رقابت‌های انتخاباتی میان‌دوره‌ای ماه نوامبر، بر سر کرسی خالی‌مانده راب پورتمن (سناتور جمهوری‌خواه باز‎نشسته)، با نماینده دموکرات کنگره، یعنی تیم رایان، مواجه خواهد بود.

پیروزی ابتدایی ونس، به ویژه می‌تواند به عنوان نشانه‌ای از نفوذ ترامپ تلقی گردد... خصوصاً با توجه به این موضوع که نامزد مزبور، پیش از دخالتِ رئیس‌جمهور سابق، رتبه بالایی در انتخابات کسب نکرده بود. همچنین که این پیش‌روی می‌تواند به طور بالقوه نشان پر‎شدنِ مجلس و سنا از قانون‌گذاران MAGA باشد... [البته در صورتی که جمهوری‌خواهان مجدداً کنترل هر دو مجلس را در انتخابات میان‌دوره‌ای ماه نوامبر در دست بگیرند.]

ونس، با احتساب ۹۵ درصد آراء، ۳۲.۲ درصد از آراء را به خود اختصاص داده است. در رتبه بعدی، جاش ماندل، خزانه‌دار سابق اوهایو قرار دارد که ۲۳.۹ درصد آراء را کسب کرده. مت دولان، سناتور ایالتی نیز (کسی که بر‎خلاف نامزدهای دیگر، به دنبال تأیید دونالد ترامپ نبود) با ۲۳.۳ درصد، در رتبه سوم قرار گرفته است.

سایر نامزدهای مورد حمایت ترامپ نیز روز سه‌شنبه در انتخابات مقدماتی اوهایو پیروز شدند. که از آن جمله می‌توان به پیروزی مدیسون جسیوتو گیلبرت، وکیل کانتون شمالی در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان برای ناحیه ۱۳‌ام کنگره باز‎سازی‌شده اوهایو، و همین‌طور پیروزی مکس میلر، یکی از دستیاران کاخ‌سفید در دوران ترامپ اشاره کرد؛ که او نیز در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در ناحیه هفتم کنگره جدید اوهایو پیروز شد.

میلر، در پی اتهامات مربوط به تجاوز او به دوست‌دختر سابقش یعنی استفانی گریشام (سخنگوی سابق کاخ‌سفید) در انتخابات پیروز شد... [البته باید گفت که میلر اتهامات مزبور را رد کرده است.]

وی همچنین از ادعاهای نادرست ترامپ در مورد تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ حمایت کرد و از سوی هیئت مجلس نمایندگان برای تحقیق در مورد حمله ششم ژانویه به ساختمان کنگره فراخوانده شده و متعهد شد در صورت انتخاب‌شدن، «دیوار را تکمیل کند.» [اشاره به وعده انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ برای ساخت دیوار در سراسر مرز ایالات‌متحده و مکزیک].

دیوید نیون، استاد علوم سیاسی در دانشگاه سینسیاتی گفت که محبوبیت ترامپ را می‌توان از شمار آراء دریافتیِ دیگر‎نامزدها در انتخابات مقدماتی سنا نیز مشاهده کرد. به گفته نیون، حامیان ترامپ، به دنبال تأیید رییس‌جمهور سابق، در حالی که سیاست‌هایی مشابه پیش می‌برند، ادعاهای نادرست او (ترامپ) را هم در مورد انتخابات ۲۰۲۰ تکرار می‌کنند.

نیون به نیوز‎ویک گفت: «تأیید ترامپ، جی‌دی ونس را در رأس گروه قرار داد. اما حتی با وجود حمایت ترامپ نیز، اکثریت قاطع جمهوری‌خواهان اوهایو، به شخص دیگری رأی دادند.»

او گفت: «پیروزی بزرگ‌تر ترامپ و ترامپیسم (ترامپ‌گرایی) در اوهایو بیشتر از آن جهت بود که در کل فضای این ایالت، کمپین ترامپی‌تر از تو به اجرا در آمد. و این نامزدها در مجموع توانستند نزدیک به هشت رأی از هر ده رأی را در این رقابت به دست بیاورند.»

نیون افزود: «جمهوری‌خواهان اوهایو، مدت‌ها بود که از محافظه‌کاران مبادی آبادی چون راب پورتمن حمایت می‌کردند؛ اما آن دوران دیگر به پایان رسیده است. اوهایو کماکان دست به دامان جمهوری‌خواهانی است که نارضایتی‌ها را در سراسر کشور بر‎می‌افروزند.»

ونس، با وجودی که منتقد سر‎سخت رئیس‌جمهور سابق بود، توانست در اواخر بازی تأیید مورد نظر ترامپ را به دست آورد... او پیش‌تر ترامپ را «هیتلر آمریکا» توصیف کرده و او را «احمق» خطاب نموده بود. ضمن آنکه در سال ۲۰۱۶ در توئیت‌ها و مصاحبه‌هایش گفته بود که «هیچ‌گاه علاقه‌ای به ترامپ نداشته.»

بعدها ونس از نظرات خود برگشته و از ایده‌های ترامپ دفاع کرد. از جمله اینکه به انتخابات سال ۲۰۲۰ لفظ «دروغ بزرگ» اطلاق کرد و جو بایدن را نیز «رئیس‌جمهور دیوانه‌ی قلابی» توصیف نمود.

دیوید بی. کوهن، استاد علوم سیاسی در دانشگاه آکرون، در گفتگو با نیوز‎ویک گفت که تعداد زیادی از نامزدها برای جلب‌توجه رأی‌دهندگان در انتخابات از ترامپ دنباله‌روی می‌کردند و ونس نیز به طور خاص و برای متمایز‎ساختن خود از اکثریت، به تأیید رئیس‌جمهورِ پیشین احتیاج داشت.

کوهن گفت: «تأیید ترامپ از جی دی ونس، به وضوح تأثیر مثبتی داشت... تا همین چند هفته پیش، موفقیت ونس بسیار بعید به نظر می‌رسید. اما پس از دنباله‌روی‌های او از ترامپ، شمار آراء او نیز در انتخابات افزایش پیدا کرد. او بدون انجام این کار، نمی‌توانست نامزد شود.»

 

#روزنامه اینترنتی فراز #سایت فراز

 

 

 

منبع خبر : نیوز‎ویک
منبع: نیوز‎ویک
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!