شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
پنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۶
کد خبر: ۵۰۹۸۶

شما خواب بودید که این خبرها در مورد اوکراین منتشر شد...

مسکو می‌گوید که کیف (با بودجه پنتاگون) برنامه‌هایی را برای استفاده از پاتوژن‌های توسعه‌یافته در آزمایشگاه‌های زیستی برای حمله به دونباس و روسیه داشته است.
نویسنده :
مونس نظری

-    روسیه و اوکراین در اول آوریل مذاکرات صلح را از سر خواهند گرفت. یک مقام ارشد اوکراینی گفت که مذاکرات صلح در اول آوریل به صورت آنلاین ادامه خواهد یافت؛ ولی اوکراین به کشورها پیشنهاد ملاقات رو‎در‎رو را داده. اما روسیه خواسته است که جلسه‌ای که در مورد پیش‌نویس معاهده ترتیب داده شده، ابتدا از راه دور برگزار گردد.

-    رئیس سرویس جاسوسی GCHQ بریتانیا می‌گوید برخی از سربازان روسی از اجرای دستورات خودداری می‌کنند: جرمی فلمینگ، رئیس ستاد ارتباطات دولت GCHQ)) با استناد به اطلاعات جدید گفت که اطلاعات نشان می‌دهند سربازان روسی تجهیزات ضعیف و روحیه پایینی دارند. و همین عوامل بوده است که به امتناع ایشان از اجرای برخی دستورات انجامیده است.

-    زلنسکی گفت که مذاکرات صلح با روسیه ادامه دارد، اما هیچ چیز معلوم نیست: زلنسکی در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به ملت گفت که مذاکرات صلح ادامه دارند، «اما در حال حاضر این مذاکرات تنها در حد واژه هستند، نه بیشتر.»

-    محدودیت‌های جهانی موجود بر صادرات روسیه به تولید خودرو و تانک ضربه زده است: تلاش جهانی برای تحریم صادرات به روسیه، یک خودرو‎ساز را مجبور به تعطیلی و توقف تولید تانک کرده است.

-    براساس آنچه برخی مقامات روسی گفته‌اند پوتین در مورد عملکرد نظامی روسیه گمراه شده است. ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا: پوتین اطلاعات نادرستی در مورد عملکرد روسیه و تأثیر تحریم‌ها در کشور دریافت کرده است؛ چون به بیان عده‌ای، برخی از نزدیکان وی از گفتن حقیقت به او واهمه دارند.

-    بریتانیا قوانین جدیدی را برای هدف قرار‎دادن الیگارش‌های روسی اعلام کرد: به گفته دفتر امور خارجه، مشترک‌المنافع و توسعه (FCDO) بریتانیا قوانین جدیدی را برای «جلوگیری از دسترسی الیگارش‌های روسیه به خدمات فنی هوایی و دریایی بریتانیا» معرفی کرد.

-    بایدن به زلنسکی گفت که ایالات‌متحده ۵۰۰ میلیون دلار کمک بودجه به اوکراین خواهد داد.

-    روسیه ادعاهای جدیدی در مورد آزمایشگاه‌های زیستی با بودجه ایالات‌متحده در اوکراین مطرح می‌کند. مسکو می‌گوید که کیف (با بودجه پنتاگون) برنامه‌هایی را برای استفاده از پاتوژن‌های توسعه‌یافته در آزمایشگاه‌های زیستی برای حمله به دونباس و روسیه داشته است.

 

 

-    توضیح پنتاگون در مورد خروج از دریای سیاه: کشتی‌های امریکایی در ماه ژانویه و پس از تشدید تنش در اوکراین از دریای سیاه خارج شدند.

-    ارتش روسیه در مورد اقدامات نزدیک پایتخت اوکراین توضیح داد. وزارت دفاع می‌گوید که هدف اصلی «مرحله اول» عملیات (یعنی محدود‎کردن توانایی‌های جنگی کیف) محقق شده است.

-    استاد بزرگ شطرنج مدعی است که چین و هند به روسیه وفادار هستند. سرگئی شیپوف زمانی مورد باز‎جویی قرار گرفت که رؤسای شطرنج او را به اظهارات طرفدار روسیه پس از آغاز حمله این کشور به اوکراین متهم کردند.

 

 

-    ایالات‌متحده و آلمان مواضع خویش را در مورد تضمین‌های امنیتی اوکراین اعلام کردند. در حالی که ایالات‌متحده با مقامات اوکراینی گفتگو می‌کند، برلین گفت که همواره به حمایت و همراهی اوکراین ادامه خواهد داد.

-    اوکراین آماده انجام مطالبات کلیدی روسیه‌-‌مسکو است. مذاکره‌کننده اصلی روسی ادعا کرده که کیف آماده است جاه‌طلبی‌های ناتو را فراموش کرده و به مطالبات مسکو تن بدهد. ولادیمیر مدینسکی، مذاکره‌کننده اصلی روسیه در مذاکرات صلح با اوکراین، روز چهار‎شنبه گفت که کیف در اصل موافقت کرده که رسماً موضع بی‌طرفانه اتخاذ کند. تلاش این کشور برای پیوستن به ناتو یکی از دلایلی بود که ماه گذشته مسکو را به آغاز حمله نظامی واداشت.

 

 

#روزنامه اینترنتی فراز #سایت فراز

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!