شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
سه‌شنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۰۹۶۷

بررسی فیلم شکنجه سربازان روس

دولت اوکراین در حال بررسی ویدئویی است که ادعا می‌شود در حال نمایش شکنجه اسرای روسی است.
نویسنده :
مونس نظری

-    زلنسکی پس از گفتگو با بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، اولاف شولتز، صدر‎اعظم آلمان، ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا، و الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان، «یک روز دیپلماتیک بسیار فعال» را توصیف کرد.

-    زلنسکی می‌گوید: «تحریم‌های ضعیف علیه روسیه برای این کشور توهم خطرناکی ایجاد می‌کند.»

-    زلنسکی هشدار می‌دهد: «ترس همیشه شما را شریک جرم می‌کند.» او در پایان سخنرانی آخر شب خود، از کشورهای دیگر خواست با شجاعت وارد عمل شوند.

-    عفو بین‌الملل گفته است: «حمله روسیه به اوکراین، تکرار آن چیزی است که در روسیه دیده‌ایم.»

-    عفو بین‌الملل همچنین روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی در شهر بندری ماریوپل اوکراین متهم کرد. این سازمان حقوق بشر اعلام کرد که به زودی گزارش وسیعی در مورد ویرانی‌های ناشی از حمله روسیه به شهر در دریای آزوف منتشر خواهد کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، آگنس کالامار، دبیر کل عفو بین‌الملل این خبر را در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژوهانسبورگ اعلام کرد.

-    تراس می‌گوید که پوتین با ربودن غیر‎نظامیان بی‌گناه به «اقداماتی ناامیدکننده» متوسل شده است. وزیر خارجه بریتانیا، نیروهای پوتین را به ربودن غیر‎نظامیان بی‌گناه متهم کرد و این اقدام را «تاکتیکی نفرت‌انگیز» توصیف کرد.

-    ارتش اوکراین به تازگی آخرین گزارش عملیاتی خود را از ساعت ۱۰ شب منتشر کرده و مدعی شده است که نیروهای روسی «ضعیف و سر‎گردان» شده‌اند و «از تدارکات و نیروهای اصلی‌شان دور مانده‌اند.»

-    سخنگوی کرملین می‌گوید: «هیچ کس در روسیه به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فکر نمی‌کند.» او در پاسخ به این سؤال که آیا می‌تواند استفاده از تسلیحات هسته‌ای در درگیری از جانب روسیه را رد کند، گفت: «هیچ کس به استفاده از... حتی ایده استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فکر نمی‌کند.»

 

 

-    مکرون قصد دارد در ۲۹ مارس گفتگوی دیگری با پوتین داشته باشد. آن کلر لژاندر، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اشاره کرد که امانوئل مکرون، رهبر فرانسه، یک‌سری گفتگوهای طولانی با رئیس‌جمهوری روسیه داشته است.

-    دیپلمات ماریا زاخارووا، می‌گوید که غرب به اوکراین به عنوان «هدف ضربتی» در برابر روسیه نیاز دارد. ماریا زاخارووا، خاطر‎نشان کرده که این تنها ایالات متحده است که از تحریم‌های جدید ضد‎روسیه سود می‌برد.

-    سر‎مربی تیم ملی روسیه می‌گوید که روسیه برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ به فرصتی دیگر نیاز دارد. والری کارپین خاطر‎نشان کرد که تصمیم به دادن مجوز به تیم ملی فوتبال روسیه برای شرکت در مسابقات مقدماتی پلی‌آف برای حضور در جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲، پیروزی عدالت و پیروزی عقل سلیم است.

-    دولت اوکراین در حال بررسی ویدئویی است که ادعا می‌شود در حال نمایش شکنجه اسرای روسی است. این فیلم ویدئویی که ادعا شده است شکنجه اسرای جنگی روسیه را نشان می‌دهد توسط دولت اوکراین مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این فیلم که تأیید نشده است به نظر می‌رسد سربازان اوکراینی را نشان می‌دهد که سه روسی کلاهدار را پیش از شلیک کردن به پاهایشان از ون بیرون می‌آورند.

-    مذاکرات صلح رو‌‎در‎رو میان روسیه و اوکراین احتمالاً از روز سه‌شنبه در ترکیه آغاز می‌شود. در حالی که مذاکره‌کنندگان برای اولین گفتگوهای صلح رو‎در‎رو به استانبول وارد می‌شوند، هر دو طرف شانس دست‌یابی به پیشرفتی بزرگ را نامحتمل دانسته‌اند و یک مقام ارشد امریکایی گفته است که به نظر می‌آید ولادیمیر پوتین برای سازش آمادگی ندارد.

-    شهردار محلی گفت که نیروهای اوکراینی، کنترل کامل شهر ایرپین در چند مایلی کیف را به دست گرفتند. شهردار الکساندر مارکوشین گفت ایرپین آزاد شده است و سربازان روسی پیشنهاد تسلیم شدن می‌دهند. یک مقام ارشد دفاعی امریکا گفت که ایالات متحده نمی‌تواند تأیید کند که چه کسی کنترل شهر ایرپین را به دست دارد.

-    به گفته یک منبع آگاه، رومن آبراموویچ میلیاردر و یک مذاکره‌کننده صلح اوکراین، اوایل ماه جاری علائمی مشابه مسمومیت نشان داده است. این منبع به گاردین گفت که آبراموویچ در اوایل ماه مارس در حال شرکت در مذاکرات صلح غیر‎رسمی در کیف بوده که علائم مسمومیت در او بروز می‌کنند.

 

 

-    کارگران چرنوبیل به رویترز گفتند سربازان روسی که محل فاجعه چرنوبیل را تصرف کردند، بدون تمهدیدات محافظتی، از منطقه بسیار سمی «رِد فارست» عبور کرده و ابرهایی از غبار رادیو‎اکتیو بالا برده‌اند. این دو منبع گفتند که شاهد حرکت تانک‌ها و سایر خودروهای زرهی در جنگل سرخ بوده‌اند... محلی که آلوده‌ترین بخش رادیواکتیو در منطقه اطراف چرنوبیل محسوب می‌شود.

-    به گفته سخنگوی شهردار، از زمان حمله روسیه به اوکراین در ماه گذشته، تقریباً ۵ هزار نفر و از جمله حدوداً ۲۱۰ کودک در شهر ویران‌شده ماریوپل کشته شده‌اند. شهردار وادیم بویچنکو گفت که ماریوپل در آستانه یک فاجعه انسانی است و باید به طور کامل تخلیه شود. به بیان او حدود ۱۶۰ هزار غیر‎نظامی در شهر بدون برق گرفتار شده‌اند.

 

 

-    الکساندر ماتوزیانیک، سخنگوی وزارت دفاع اوکراین گفت که کیف هیچ نشانه‌ای از اینکه روسیه از طرحی برای محاصره پایتخت اوکراین صرف‌نظر کرده است، نمی‌بیند. او در کنفرانسی تلویزیونی گفت: «در حال حاضر ما شاهد حرکت نیروهای دشمن از کیف نیستیم.»

-    یولیا سویرینکو، وزیر اقتصاد اوکراین گفت که جنگ تا این لحظه ۵۶۴.۹ میلیارد دلار (۴۲۹.۳ میلیارد پوند) به اوکراین ضرر مالی زده است... او به آسیب‌هایی اشاره کرد که به زیر‎ساخت‌ها، رشد اقتصادی و سایر عوامل وارد شده است. او در یک پست آنلاین گفت که هشت هزار کیلومتر (۴۹۷۰ مایل) جاده و ۱۰ متر‎مربع مسکن در نتیجه این جنگ آسیب دیده و یا ویران شده‌اند.

-    نوایا گازتا، یکی از آخرین خبر‎گزاری‌های مستقل باقی‌مانده روسیه گفته است که پس از دریافت دومین اخطار از سوی سانسور دولتی به اتهام نقض قانون «عوامل خارجی» این کشور، فعالیت خود را متوقف می‌کند. این هشدار یک روز پس از آن صادر شد که سر‎دبیر آن، دیمیتری مورانوف، با زلنسکی در مصاحبه‌ای گروهی با روزنامه‌نگاران روسیه صحبت کرده و به سرعت توسط ناظر رسانه دولتی Roskomnadzor ممنوع گردید.

-    جو بایدن رئیس جمهوری امریکا پس از درخواست برکناری ولادیمیر پوتین در هفته گذشته اعلام کرد: «عذر‎خواهی نخواهد کرد». او این را در پاسخ به سؤال خبرنگاری گفت که پرسیده بود آیا از اینکه گفته پوتین نباید در قدرت بماند پشیمان است یا خیر: «من نه آن زمان و نه حالا قصد بیان یک تغییر سیاست نداشتم. من تنها خشمی اخلاقی را که احساسش کرده بودم، ابراز نمودم.»

-    اوایل امروز اوکراین یک حمله سایبری بزرگ علیه ارائه‌کننده مخابرات Ukrtelecom تجربه کرد. سرویس ارتباطات ویژه دولتی اوکراین (SSSCIP اوکراین) گزارش داد که نیروهای روسی حمله‌ای را علیه Ukrtelecom (شرکت تلفن منحصر‎به‌فرد اوکراین) آغاز کرده‌اند.

-    اطلاعات نظامی بریتانیا می‌گوید که انتظار می‌رود روسیه بیش از ۱۰۰۰ مزدور را در میان خسارات سنگین به شرق اوکراین بفرستد. وزارت دفاع روسیه در توئیتی اعلام کرد که شرکت نظامی خصوصی روسیه، گروه واگنر، پیش‌تر در شرق اوکراین مستقر شده است و انتظار می‌رود بیش از هزار مزدور و از جمله مقامات ارشد این سازمان را اعزام نماید.

 

#روزنامه اینترنتی فراز #سایت فراز

 

 

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!