جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
جمعه ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۵۰۹۲۶

شما خواب بودید که این خبرها در مورد اوکراین منتشر شد...

نیروهای مسلح نئونازی، وابسته به دولت زلنسکی، دختر شهردار یکی از شهرهای اوکراین را دزدیده و به گروگان گرفته‌اند.
نویسنده :
مونس نظری

-    نیروهای اوکراینی یک کشتی بزرگ روسی را در حالی که تدارکات را برای سربازان خود آورده بود، منهدم کردند.

-    به گفته یکی از مقامات پنتاگون، مهمات هدایت‌شونده دقیق روسیه در حال اتمام است. به گزارش رویترز، یک مقام ارشد پنتاگون روز پنجشنبه گفت: روسیه در حال اتمام مهمات هدایت‌شونده دقیق بوده و به احتمال زیاد به بمب‌های توپخانه‌ای متکی است.

-     روسیه مدعی است که ایالات متحده، داروهای آزمایشی را روی سربازان اوکراینی آزمایش کرده است. ژنرال ایگور کریلوف، فرمانده نیروی حفاظت هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی روسیه در یک نشست خبری در روز پنجشنبه مدعی شد که ایالات متحده در آزمایش داروهای آزمایشی بر روی «داوطلبان» از صفوف ارتش اوکراین مشارکت داشته است.

-    داوطلبان امریکا در فیلم‌های ویدئویی ظاهر می‌شوند. فیلم‌های انتشار یافته از خطوط مقدم اوکراین نشان می‌دهند که لژیون بین‌المللی که در کنار ارتش اوکراین می‌جنگد، نقش فعالانه‌تری ایفا می‌کند.

-    الکساندر لوکاشنکو، رهبر مستبد بلاروس، هشدار داده است که پیشنهاد لهستان برای استقرار نیروهای حافظ صلح غربی در اوکراین می‌تواند آغاز‎گر «جنگ جهانی سوم» باشد. لوکاشنکو به روسیه اجازه داده است که از خاک بلاروس برای اعزام نیرو به اوکراین استفاده کند. او روز پنجشنبه گفت که قبول پیشنهاد لهستان به معنای آغاز جنگ جهانی سوم خواهد بود.

-    پاپ فرانسیس به شدت از کشورها به سبب افزایش هزینه‌های دفاعی پس از حمله روسیه به اوکراین انتقاد کرده و آن را «دیوانگی» توصیف کرد. او گفت که درگیری در اوکراین، محصول «منطق قدیمی قدرت است که هنوز بر اصطلاح ژئوپلتیک حاکم است» و پاسخ واقعی این معضل سلاح بیشتر و تحریم بیشتر نبوده.

-    مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت قاطع از روسیه خواست جنگ خود علیه اوکراین را متوقف کند و دسترسی بیشتر به کمک‌ها و حمایت‌های غیر‎نظامیان در اوکراین را فراهم نماید. این قطع‌نامه ۱۴۰ رأی موافق و ۵ رأی مخالف (از سوی روسیه، سوریه، بلاروس، کره شمالی و اریتره) و ۳۸ رأی از کشورهای ممتنع دریافت کرد.

-    بوریس جانسون در پاسخ به سؤالی درباره ادعای کرملین مبنی بر اینکه او «فعال‌ترین شرکت‌کننده در رقابت ضدروسی بودن» بوده است، گفت که او اساساً «ضد روسی نیست.» وی به خبرنگاران در بروکسل گفت: «من فکر می‌کنم تنها نخست‌وزیری هستم در تاریخ بریتانیا که با اسم کوچک بوریس صدایش می‌کنند.»

-    بوریس جانسون پس از نشست سران گروه ۷ گفت که بریتانیا و متحدانش، کمک‌های مرگ‌بار خود به اوکراین را افزایش خواهند داد. او گفت که بریتانیا ۶ هزار موشک اضافی ارسال خواهد کرد و ۲۵ میلیون پوند بودجه برای نیروهای مسلح اوکراین فراهم خواهد نمود.

-    روسیه با ۶۵ تحریم جدید از سوی بریتانیا مواجه شده است... اقدامی که به گفته وزارت خارجه امریکا، برای هدف قرار دادن «صنایع استراتژیک کلیدی و افراد» طراحی شده است. در میان این قربانیان شش بانک و یک شرکت دفاعی تولیدکننده هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین گروه واگنر هستند که به بیان بریتانیا وظیفه ترور رئیس جمهور اوکراین، یعنی ولودیمیر زلنسکی را بر عهده داشته است.

-    جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در گفتگو با خبرنگاران در بروکسل گفت: «چین عواقب اقتصادی‌ای را که در صورت کمک به روسیه در جنگ با اوکراین با آنها مواجه خواهد شد، درک می‌کند. ناتو هیچ‌گاه به اندازه امروز متحد نبوده است.»

-    کریم خان، دادستان ارشد دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) از ائتلافی از کشورها درخواست کرد از تحقیقات جنگی او در اوکراین حمایت کنند. خان هشدار داد که اگر جامعه بین‌المللی در حال حاضر اقدامی نکنند، احتمال بدتر شدن اوضاع وجود دارد.

-    اوکراین مسکو را متهم کرد که ۴۰۲ هزار غیر‎نظامی و از جمله ۸۴ هزار کودک را از شهرهای اوکراین به روسیه برده است. و نگرانی خود را از بهره‌گیری از ایشان به عنوان گروگان ابراز داشته. روسیه این اعداد را تأیید کرده و اما در عین حال گفت که غیر‎نظامیان به میل خود تخلیه شده‌اند.

-    رهبران ناتو موافقت کردند که در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین، دفاع خود را در شرق تقویت نمایند. حدود ۴۰ هزار سرباز به همراه تجهیزات هوایی و دریایی قابل توجه در جناح شرقی مستقر شده‌اند و چهار گروه جنگی جدید نیز به اسلوواکی، مجارستان، بلغارستان و رومانی اعزام خواهند شد.

-    ایالات متحده و متحدانش، تحریم‌های جدیدی را علیه بیش از ۴۰۰ نخبه و مؤسسه روسی اعلام کردند. در میان تحریم‌شدگان مجلس سفلی روسیه، دوما و ۳۲۸ تن از اعضای آن بودند. وزارت خزانه‌داری ایالات متحده نیز با صدور رهنمودهایی هشدار داد که مقامات ایالات متحده ممکن است تحریم‌هایی را بر معاملات مرتبط با طلا با روسیه اعمال کنند.

-    رهبران گروه ۷ گفتند که مصمم هستند عواقب شدیدی را بر روسیه تحمیل کنند و آماده اعمال تدابیر اضافی «در صورت لزوم» هستند. آنها در بیانیه مشترکی «جنگ انتخابی» ولادیمیر پوتین را «توجیه‌ناپذیر، غیر‎قانونی و فاقد دلیل» خوانده و آن را محکوم کردند.

-    وزیر دفاع روسیه پس از ۱۲ روز ناپدیدشدن، بار دیگر در انظار عمومی ظاهر شد. سرگئی شویگو روز پنجشنبه تنها به مدت چند ثانیه به صفحه تلویزیون روس‌ها بازگشت و در گوشه کنفرانسی تلفنی با ولادیمیر پوتین نشست.

-    واشنگتن پست به نقل از سه مقام امریکایی آشنا گزارش کرد که انتظار می‌رود دولت بایدن و اتحادیه اروپا در جریان سفر رئیس‌جمهور امریکا به بروکسل در هفته جاری، ابتکار عملی را برای هدایت محموله‌های گاز طبیعی مایع به اروپا اعلام کنند.

-    استرالیا ۲۲ روزنامه‌نگار روسی را در لیست سیاه قرار داد. ماریس پین، وزیر امور خارجه گفت: کارکنان رسانه‌های جمعی و افراد تحت تحریم عبارتند از: سردبیران ارشد سازمان‌هایی از جمله راشا تودی، بنیاد فرهنگ استراتژیک، اینفوراس و نیوزفرانت.

-    اهداف تحریم‌های جدید انگلستان نیز به این ترتیب هستند: گرف، مدیر‎عامل اسبربنک؛ تینکوف تاجر؛ و شمار بیشتری از بانک‌های روسی و اشخاص حقوقی که از جمله آنهایند: گازپروم بنک، بانک کشاورزی روسیه، آلفابنک، بانک اس‌ام‌پی و بانک اورال برای بازسازی و توسعه.

-    رئیس جمهور سابق روسیه می‌گوید: «دنیای تک‌قطبی به پایان رسیده است.» دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه توضیح داد که چرا دنیای تک‌قطبی به پایان رسیده و احتمال ترک گاز روسیه توسط اروپا را سنجید. رئیس جمهور سابق در مصاحبه گسترده‌ای با اسپوتنیک و راشا تودی، اقدامات غرب را در بحبوحه درگیری اوکراین ارزیابی کرده و جزئیاتی را در باب عملیات نظامی روسیه در اوکراین فاش کرد. او همچنین دیدگاه‌های متفاوتی را در موردش به بحث گذاشت... از جمله نظرات کسانی که روسیه را ترک گفته‌اند.

-    نیروهای مسلح نئونازی، وابسته به دولت زلنسکی، دختر شهردار یکی از شهرهای اوکراین را دزدیده و به گروگان گرفته‌اند. شهردار در ویدئویی از مردم خواسته است آن را پخش کنند تا این حادثه بدون وقوع هیچ جنایتی به پایان برسد.

-    به نقل از راشا تودی: کارشناسان ده‌ها سال هشدار می‌دادند که گسترش ناتو به جنگ منجر خواهد شد... چرا هیچ‌کس بهشان گوش نکرد... دیپلمات‌ها و تحلیل‌گران از دهه ۱۹۹۰ می‌گویند که گسترش ناتو در نهایت به درگیری در شرق اروپا خواهد انجامید.

-    و باز هم به نقل از یکی از سایت‌های روسی: جادوگران اوکراینی قصد دارند رئیس جمهور روسیه را برکنار کنند. آنها قصد کرده‌اند با شرکای بین‌المللی‌شان در زمینه جادوگری همکاری کرده و ولادیمیر پوتین را از کار برکنار نمایند. خبرگزاری UNIAN در کیف گزارش داد که جادوگران اوکراینی به دنبال برگزاری یک مراسم سه‌مرحله‌ای ویژه هستند که هدف آن برکنار کردن ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه است.

-    شوخی‌های روسی، وزیر کشور انگستان را فریب دادند. پریتی پاتل به این طنازان! گفت که بریتانیایی‌ها «به وضوح» وحشتی از پذیرش نئونازی‌های اوکراینی ندارند. داستان این است که روز پنجشنبه یک جفت طناز، ویدئویی منتشر کردند که در آن یکی از این دو نفر، به جای نخست‌وزیر اوکراین، به پریتنی پاتل، وزیر کشور بریتانیا گفت که امیدوار است بریتانیایی‌ها برخورد خوبی با «ناسیونالیست‌های» اوکراینی که در کشورشان مستقر شده‌اند، داشته باشند... پاتل هم گفت که مردم بریتانیا نگران این موضوع نیستند.

 

#روزنامه اینترنتی فراز #سایت فراز

 

 

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!