جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۰۸۲۴

بورس مسکو بسته می‌ماند

بورس مسکو بسته می‌ماند
بانک مرکزی روسیه روز شنبه اعلام کرد که این بانک به بسته نگه داشتن بازار سهام مسکو در هفته آینده نیز ادامه خواهد داد و بورس مسکو از ۱۴ تا ۱۸ مارس بسته خواهد ماند.
نویسنده :
مونس نظری

-    ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، یک سخنرانی ملی دیگر ایراد کرد و مدعی شد که نیروهای روسی نه توان فتح اوکراین را دارند و نه روحیه آن را.

-    ارتش روسیه به دنبال ربوده شدن ایوان فدوروف، شهردار ملیتوپل (شهری در جنوب شرق اوکراین) در بعد از ظهر جمعه، شخص دیگری را به عنوان شهردار این منطقه منصوب کردند.

-    شهر ولنوواخا، در منطقه دونتسک اوکراین، که تحت کنترل جدایی‌طلبان است، روز شنبه به شدت هدف گلوله‌باران روسیه قرار گرفت.

 

   

-    بانک مرکزی روسیه روز شنبه اعلام کرد که این بانک به بسته نگه داشتن بازار سهام مسکو در هفته آینده نیز ادامه خواهد داد و بورس مسکو از ۱۴ تا ۱۸ مارس بسته خواهد ماند.

-    سایت حراج آنلاین eBay اعلام کرده است که تمام تراکنش‌های مربوط به آدرس‌های روسی را به دلیل «وقفه‌های خدماتی توسط فروشندگان پرداخت و شرکت‌های اصلی حمل‌و‌نقل» مسدود می‌کند.

-    اوکراین مدعی است که در رهبری نظامی روسیه، عدم قطعیت استراتژیک وجود دارد. وزارت دفاع اوکراین به تازگی گزارش عملیاتی روزانه خود را از ساعت ۱۰ شب به وقت محلی منتشر کرده است.

 

 

-    روزنامه آلمانی Bild am Sonntag (BamS) گزارش داد که گرهارد شرودر صدر‎اعظم سابق آلمان عصر روز پنج‌شنبه برای چند ساعت با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار کرد تا مگر به جنگ در اوکراین پایان دهند. هر چند معلوم نیست که این دیدار چه دستاوردی داشته است.

-    بریتانیایی‌هایی که خانه‌های خود را به روی اوکراینی‌های فراری از تهاجم روسیه باز می‌کنند، ماهانه ۳۵۰ پوند تحت طرح «پول نقد برای اسکان» دریافت خواهند کرد... و این در حالی است که وزرا تلاش می‌کنند پاسخ آشفته بریتانیا به این بحران را پاسخ‌گو باشند.

-    تصاویر ماهواره‌ای جدید از ماریوپل خسارات گسترده‌ای را نشان می‌دهد که این شهر از زمانی که نیروهای روسی ۱۲ روز پیش آن را مورد محاصره قرار دادند، متحمل شده است. بیش از ۱۵۰۰ غیر‎نظامی کشته شده‌اند و گروه‌های امداد بشر‎دوستانه می‌گویند آنهایی که باقی مانده‌اند طی چند روز به آب و دارو دسترسی نداشته‌اند. گلوله‌باران مداوم شهر، تخلیه غیر‎نظامیان و فراهم آوردن تدارکات را با مشکل مواجه کرده است.

-    نرخ پناهندگانی که از مرز اوکراین عبور می‌کنند، کاهش یافته است. اما کشورهای همسایه اوکراین همچنان در تلاش هستند تا برای حدوداً ۲۲.۶ میلیون نفری که از زمان تهاجم روس‌ها از ماه گذشته گریخته‌اند، سر‎پناهی فراهم کنند. طی شب و روز گذشته نیز حدود ۱۳ هزار پناهجو از طریق کریدورهای بشر‎دوستانه تخلیه شدند.

-    امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولز، صدراعظم آلمان روز شنبه طی تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین از او خواستند دستور آتش‌بس فوری بدهد. اما یک مقام فرانسوی گفته است: «ما هیچ تمایلی از جانب پوتین برای پایان دادن به این جنگ تشخیص ندادیم.»

-    مقامات اوکراینی، به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ناظر هسته‌ای سازمان ملل اطلاع دادند که روسیه قصد دارد کنترل «کامل و دائم» نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را به دست بگیرد... ادعایی که روسیه آن را رد می‌کند.

-    به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، ارتش روسیه بیشترین تلفات خود را در دهه‌های اخیر متحمل شده است. او گفت که ۳۱ گروه تاکتیکی گردان روسی حالا ناتوان شده‌اند.

-    به گفته مقامات اوکراینی، در این جنگ تاکنون لااقل ۷۹ کودک کشته و بیش از ۱۰۰ کودک مجروح شده‌اند.

 

 

-    هفت غیر‎نظامی پس از قرار گرفتن در زیر آتش روسیه هنگام تلاش برای فرار از جنگ در نزدیکی کیف کشته شدند. اوکراین ابتدا روسیه را متهم کرد که به کاروان غیر‎نظامیان تخلیه شده از روستای پرموها شلیک کرده است... اما بعد تصدیق کرد که محل کشته شدن این هفت نفر ارتباطی با آن کریدور بشر‎دوستانه ندارد.

-    مردم در شهرهای سراسر جهان، از جمله در برلین، ورشو، لندن، نیویورک و لس‌آنجلس به خیابان‌ها ریخته‎‌اند تا علیه تهاجم روسیه به اوکراین اعتراض کنند.

-    کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور امریکا، ۲۰۰ میلیون دلار تسلیحات و کمک‌های دیگر به اوکراین صادر کرده است.

-    رئیس ناتو: روسیه ممکن است از سلاح شیمیایی استفاده کند. ینس استولتنبرگ، دبیر‎کل ناتو گفته است که روسیه احتمال دارد پس از حمله به اوکراین از سلاح‌های شیمیایی نیز استفاده کند، و چنین اقدامی جنایت جنگی خواهد بود.

#روزنامه اینترنتی فراز #سایت فراز

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!