شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴
کد خبر: ۴۹۸۴۵

عملیات فریب در اوکراین؛ حمله: نیمه ژانویه تا فوریه

عملیات فریب در اوکراین؛ حمله: نیمه ژانویه تا فوریه
سخنگوی پنتاگون روز جمعه به سی‌ان‌ان گفت ایالات متحده اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد روسیه گروهی از عوامل مخفی خود را به شرق اوکراین گسیل کرده تا با انجام «عملیات فریب» و ایجاد ناآرامی، بهانه‌ لازم را برای تهاجم به این کشور فراهم کنند.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون می‌گوید ایالات متحده شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد این عوامل در جنگ شهری و استفاده از مواد منفجره برای انجام اقدامات خرابکارانه آموزش دیده‌اند. به گفته او، وزارت دفاع آمریکا اطلاعات موثقی در اختیار دارد که نشان می‌دهد روسیه گروهی از عوامل خود را گسیل کرده تا در شرق اوکراین علیه روسی‌زبانان، عملیات خرابکارانه انجام دهند تا بهانه لازم برای تهاجم و دخالت نظامی مسکو فراهم شود. 

 

این ادعا بازتاب بیانیه‌ای بود که روز جمعه توسط وزارت دفاع اوکراین منتشر شد، که در آن گفته شده بود که سرویس‌های ویژه روسیه در حال آماده‌سازی اقدامات تحریک‌آمیز علیه نیروهای روسی و نسبت دادن آن به اوکراین هستند. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جوبایدن هم در  روز پنجشنبه در یک نشست خبری روز پنج‌شنبه خود با خبرنگاران به این اطلاعات اشاره کرد. سالیوان گفت: «جامعه اطلاعاتی ما اطلاعاتی دراختیار دارد مبنی بر اینکه روسیه در حال ایجاد زمینه‌ای برای ایجاد بهانه‌ای برای تهاجم است».

 

به گفته سخنگوی پنتاگون،  دولت بایدن بر این باور است که روسیه در حال آماده شدن برای تهاجم به اوکراین است «که ممکن است منجر به نقض گسترده حقوق بشر و جنایات جنگی شود» کربی افزود: «ارتش روسیه قصد دارد این فعالیت‌ها را چند هفته قبل از تهاجم نظامی آغاز کند که می‌تواند از اواسط ژانویه تا اواسط فوریه آغاز شود. ما این «بازی» را در سال ۲۰۱۴ در زمان الحاق شبه جزیره کریمه دیدیم.»

 

قمار پوتین بر سر اوکراین

 

کربی خاطر نشان کرد:‌ ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به احتمال زیاد مستقیماً از این «عملیات فریب» آگاه است. او به خبرنگاران گفت: «اگر به تجربه گذشته نگاه کنیم، دشوار است که تصور کنیم این نوع فعالیت‌ها می‌توانند بدون اطلاع سطوح عالی دولت روسیه انجام شوند».

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!