شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۱
کد خبر: ۴۹۵۸۰

مرگ معمار و نابودگر پارمالات

مرگ معمار و نابودگر پارمالات
«کالیستو تانزی»، تاجری که یک شرکت کوچک خانوادگی تولید شیر را به یک کارتل چندملیتی تولید مواد خوراکی- پارمالات- تبدیل کرد و سرانجام شاهد فروپاشی آن در یکی از بزرگترین ورشکستگی‌های حاصل از تقلب و حساب‌سازی در ایتالیا بود، در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

به گزارش رویترز، خانواده اش گفتند تانزی بر اثر ذات‌الریه در بیمارستانی در پارما، شهری در مرکز ایتالیا که در آنجا ثروت خود را به دست آورده بود، درگذشت.

 

پارمالات در سال ۲۰۰۳ با کشف یک حفره ۱۴ میلیارد یورویی در ترازنامه شرکت سقوط کرد و پس انداز هزاران سرمایه‌گذار کوچک را در ورشکستگی که در سراسر جهان بانکداری، ورزش، گردشگری و سرگرمی نیز طنین انداز شد، از بین برد؛ مشخص شد که این شرکت برای سال‌ها در اعلام سود و فروش خود اغراق کرده است. فروپاشی پارمالات باعث ایجاد دعوی حقوقی در سراسر جهان علیه ده‌ها بانک شد.تانزی به همراه سایر مدیران شرکت و برخی از بانکداران برجسته ایتالیایی، تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. او به اتهام تقلب در بازار، اعلام ورشکستگی متقلبانه و سایر اتهامات مجرم شناخته و به زندان محکوم شد.

 

«کالیستو تانزی» در سال ۱۹۳۸ به دنیا آمد، زمانی که ۲۲ سال داشت، مدیریت شرکت شیر محلی پدربزرگش را بر عهده گرفت. بیش از چهار دهه بعد، گروه پارمالات حدود ۱۳۰ کارخانه تولید شیر، ماست و سایر محصولات غذایی در سراسر جهان داشت. کهکشان تجاری او همچنین شامل یک باشگاه فوتبال دسته اولی، یک شرکت گردشگری و یک شبکه تلویزیونی بود. تانزی همچنین اسپانسر تیم‌های اتومبیلرانی اسکی و فرمول یک بود.

 

بحران پارمالات در سال ۲۰۰۳ زمانی که شرکت اعلام کرد یک حساب بانکی ۴ میلیارد یورویی که توسط یکی از واحدهای جزایر کیمن نگهداری می شود وجود ندارد، شروع شد، و مدیریت شرکت را مجبور کرد اعلام ورشکستگی کند. پس از آن بود که تحقیقاتی در مورد کلاهبرداری جنایی آغاز شد. علیرغم رتبه‌بندی درجه سرمایه‌گذاری شرکت در آن زمان، نگرانی‌هایی در مورد ناتوانی این شرکت در توضیح اینکه چرا از پول نقد در ترازنامه خود برای کاهش بدهی استفاده نمی‌کند، وجود داشت. مقامات بعداً دریافتند که تانزی گنجینه‌های هنری استادانی مانند پابلو پیکاسو، کلود مونه و ونسان ون گوگ را در خانه دوستان خود پنهان کرده است. این هنر در سال 2019 به حراج گذاشته شد.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!