جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۴۹۳۸۳

همسر مکرون: شکایت می‌کنم، من مرد به دنیا نیامدم!

همسر مکرون: شکایت می‌کنم، من مرد به دنیا نیامدم!
بریژیت، همسر امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، پس از راه‌اندازی یک کمپین «فریب‌خبر» (فیک‌نیوز) علیه او که ادعا می‌کرد مرد به دنیا آمده است، قصد دارد اقدام قانونی و شکایت کند.

به نوشته «نیویورک پست» به نظر می‌رسد که این شایعات از یک پست فیس‌بوک در ماه مارس سرچشمه می‌گیرد. پس از آن بود که در اواسط اکتبر، یک رسانه راست افراطی مقاله‌ای با تیتر «معمای بریژت ماکرون» منتشر کرد. شایعاتی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شود می‌گوید بریژیت یک زن تراجنسیتی است که نامش در بدو تولد «ژان میشل تروگنو» بود. 

 

در چند هفته گذشته، این ادعا با ظهور هشتگ پرطرفدار #JeanMichelTrogneux همه‌گیر (وایرال) شد. در این هشتک ادعا شده بریژیت ماکرون یک «تراجنسیتی جنایتکار شیطان پرست» است. ژان انوشی، وکیل همسر مکرون به خبرگزاری فرانسه گفته که بریژیت ۶۸ ساله، اکنون قصد دارد یک شکایت حقوقی برای علیه اطلاعات نادرست تنظیم کند. انوشی افزود: «او تصمیم گرفته است که مراحل قانونی را شروع کند، این کار در حال انجام است.»

 

حملات آنلاین علیه بریژیت در حالی اتفاق می‌افتد که ماکرون برای انتخابات مجدد در ماه آوریل آماده می‌شود. رئیس جمهور زمانی که امانویل ساله بود برای نخستین بار با هم آشنا شدند. برژیت آن زمان ۴۰ ساله و معلم مکرون بود. این زوج در گذشته با اتهاماتی مورد رابطه خارج از عرف خود مواجه بودند. در طول مبارزات انتخاباتی موفقیت آمیز ماکرون در سال ۲۰۱۷، او مجبور شد ادعاهایی مبنی بر داشتن رابطه همجنس‌گرایانه را رد کند.

 

برژیت نخستین‌بار در سال۱۹۷۴ با آندره لویی اوزیِر ازدواج کرد و از او صاحب سه فرزند شد. او در سال ۲۰۰۶ از همسر سابقش طلاق گرفت و در سال ۲۰۰۷ با امانوئل مکرون ازدواج کرد. او از امانوئل مکرون ۲۴ سال بزرگ‌تر است. آشنایی اولیه آن‌ها به زمانی بازمی‌گردد که او معلم ادبیات مکرون بود و جالب است که در آن زمان لورنس اوزیر، دختر بریژیت، هم‌کلاسی مکرون بود. پدر و مادر مکرون برای سال‌ها تلاش کردند که مانع رابطه فرزند نوجوان خود با معلمش بشوند اما در نهایت کاری از پیش نبردند.

 

فرانسواز نوژه مکرون، مادر رئیس جمهوری جدید فرانسه، درباره نحوه مطلع شدن از عشق عجیب پسرش به روزناه ایندپندنت گفته: «ما زمانیکه امانوئل تنها ۱۵سال داشت، از روی رفتارهایش متوجه شدیم او در مدرسه به یک نفر علاقه‌مند شده است. ابتدا از روی نام فامیلی او تصور می‌کردیم به دختر معلم ادبیاتش (لورنس) که با او همکلاس بود، علاقه‌مند شده است اما در کمال تعجب از طریق یک دوست خانوادگی متوجه شدیم او عاشق معلمش شده است نه دختر او!»

 

مادر امانوئل افزوده: زمانیکه از حقیقت ماجرا اطلاع یافتیم به کلی شگفت‌زده شدیم. به یاد ندارم هیچگاه امانوئل را به بیرون انداختن از منزل تهدید کرده باشیم. بنابراین، فقط ترجیح دادیم مدرسه او را تغییر دهیم. سپس با بریژیت صحبت کردیم تا دیگر قرار ملاقاتی با امانوئل نگذارد؛ اما او فقط پاسخ داد هیچ قولی نمی‌توانم بدهم.» مادر امانوئل مکرون می‌گوید: «پسر ما در آن زمان فقط ۱۵ سال داشت و پی بردن به علاقه‌مندی او به معلم ۴۰ ساله‌اش -که سه فرزند بزرگ همسن امانوئل داشت- موضوعی نبود که بتوانیم آن را هضم کنیم.» ژان میشل مکرون، پدر رئیس جمهوری فرانسه، نیز در این باره گفته: «وقتی از موضوع مطلع شدم برای لحظاتی کنترل خود را از دست دادم و به روی صندلی افتادم.»

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!