جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۴۷۹۹۸

اسرائیل ۱/۵میلیارد دلار برای حمله احتمالی به ایران تصویب کرد

اسرائیل ۱/۵میلیارد دلار برای حمله احتمالی به ایران تصویب کرد
رژیم اسرائیل با تخصیص بودجه ای به مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار برای آموزش نظامیانش جهت حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران موافقت کرد. مبلغ فوق آن طور که گفته شده است شامل بیش از ۹۳۰ هزار دلار از بودجه قبلی به اضافه بیش از ۶۲۰ هزار دلار از بودجه بعدی کابینه این رژیم است که قرار است در ماه نوامبر به تصویب برسد.

گزارش فوق به دنبال بیانیه اخیر نیروی هوایی ارتش آمریکا منتشر می شود که در آن اعلام شده است که بمب جدید ساخت این کشورموسوم به «جی بی یو-۷۲» (GBU-۷۲) یا «سنگرشکن» که قدرت نفوذ به عمق پناهگاه و سنگرهای زیرزمینی را دارد، آزمایش خود را باموفقیت پشت سر گذاشته است. ممکن است از این بمب ۲ هزار و۲۶۰ کیلوگرمی (۵ هزار پوندی) برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران استفاده شود. بمب GBU-۷۲ باید توسط یک جنگنده یا یک بمب‌افکن سنگین حمل شود و اسرائیل فاقد بمب افکن‌هایی است که بتوانند چنین بمب‌هایی را حمل کنند اما در عوض، یک بمب مشابه کوچک‌تر موسوم به «جی بی یو-۲۸» (GBU-۲۸) در سال ۲۰۰۹ به طور مخفیانه به اسرائیل فروخته شده است.

 

اسراییل چه نقشه‌ای برای ایران دارد؟

 

علیرغم این مسئله، بعید به نظر می رسد که GBU-۲۸ بتواند در حملات احتمالی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران در فردو که در اعماق کوه قرار دارد، موثر واقع شود. آویو کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در ماه ژانویه اعلام کرده بود که ارتش اسرائیل در حال توسعه برنامه های عملیاتی جدیدجهت یک حمله نظامی قوی است و در ماه آگوست نیز گفت که پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران موجب شده است تا ارتش اسرائیل با بودجه جدید برنامه های عملیاتی خود را تسریع کند. وی اخیرا نیز در ادعاهای خود مدعی شده است که اسرائیل به اقدامات ضد ایرانی خود برای از بین بردن توانایی‌های تهران ادامه خواهد داد.

 

مطابق ادعای کوخاوی، عملیات اسرائیل برای مقابله با توانایی‌های ایران در هر جاو هر زمانی ادامه خواهد داشت و برنامه علیه برنامه هسته‌ای ایران گسترش خواهد یافت. نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل نیز در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد مدعی شده بود برنامه هستهای ایران در یک لحظه مهم قرار گرفته است و گفت که «تحمل» ما به پایان رسیده است. او ادامه داد: کلمات مانع چرخش سانتریفیوژها نمی‌شوند.

 

منبع خبر : تایمز اسراییل
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!