جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۵۲۳۶۲

تعرض معلم تایید شد؛ ۵ سال حبس در انتظار معلم آزارگر خراسانی

تعرض معلم تایید شد؛ ۵ سال حبس در انتظار معلم آزارگر خراسانی
معلم میانسالی که در طول برگزاری کلاس های تقویتی دانش آموزان دختر در پارکینگ منزل مسکونی اش، آنها را هدف آزار و اذیت قرار می داد با رای دادگاه کیفری ۲ فردوس به تحمل 5 سال زندان و ۲سال تبعید محکوم شد.
نویسنده :
شهریار کریمی

                                    

معلم میانسالی که در طول برگزاری کلاس‌های تقویتی دانش‌آموزان دختر در پارکینگ منزل مسکونی‌اش آنها را هدف آزار و اذیت و بهره‌کشی جنسی قرار می‌داد، با رای دادگاه کیفری دوم فردوس به تحمل ۵ سال زندان و ۲ سال تبعید محکوم شد.  

 

خبر این آزار جنسی ابتدا توسط ابتدا توسط کانا‌لهای خبری بیگانه در سطح وسیع منتشر شد و پس از چند ساعت فضای مجازی به خصوص تویتر و اینستا گرام را درنوردید. پس از انتشار این خبر صبح روز چهارشنبه رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی از برخورد قاطع دستگاه قضا با معلم خاطی خبر داد و مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در خصوص این موضوع اظهارنظرکرد.  

 

بر اساس گزارش رکنا  قاضی« علی موحدی »، رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در خصوص این اتفاق گفت: خرداد گذشته و در پی اعلام شکایت خانواده های ۷ تن از دانش آموزان دختر، مبنی بر این که فرزندشان توسط معلمی هدف آزار و اذیت و بهره کشی جنسی قرار گرفته است، بلافاصله پرونده ای در این باره تشکیل شد و با طی روال قانونی در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ قرار گرفت ومورد رسیدگی قرار گرفت. قاضی علی موحدی در تشریح این خبر گفت: پس از انجام تحقیقات مقدماتی در مراجع انتظامی و دادسرا، مشخص شد که متهم ۵۵ ساله که هیچ سابقه محکومیت کیفری هم ندارد، با نشان دادن فیلم های مبتذل از طریق گوشی تلفن همراه به دختران خردسال و برخی رفتارهای غیراخلاقی، اقدام به آزار و اذیت و بهره کشی جنسی از طریق در اختیار گرفتن کودکان خردسال می کرد. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، پرونده مذکور از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت دادگاه کیفری ۲ بر اساس استنادات قانونی و با وجود انکارهای متهم در برخی از اتهامات وارد شده، او را به دلیل در دسترس قرار دادن محتویات مستهجن برای اطفال و نوجوانان به تحمل ۳ ماه حبس تعزیری، به اتهام آزار و اذیت به تحمل ۲ سال زندان و درباره بهره کشی جنسی از طریق در اختیار قرار گرفتن اطفال به تحمل ۵ سال زندان محکوم کرده است.از سوی دیگر دادگاه متهم را از باب مجازات تکمیلی به ۲ سال ممنوعیت اقامت در فردوس محکوم کرده است. در عین حال و با اعتراض برخی شاکیان به حکم صادر شده از سوی دادگاه، این پرونده به دادگاه تجدیدنظر استان ارسال شده است و بررسی ها و تحقیقات قانونی همچنان ادامه دارد تا همه زوایا و ابعاد این ماجرای تاسف بار مورد بررسی های قضایی قرار گیرد.

 

آزار جنسی با تشکیل کلاس‌های تقویتی در پارکینگ منزل

 

بنا به اظهارات رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی این متهم ۲۹ سال سابقه فعالیت در آموزش و پرورش را داشته است اما برگزاری کلاس های تقویتی آن هم در پارکینگ منزل مسکونی هیچ ارتباطی به آموزش و پرورش ندارد. با وجود این، دستگاه قضایی با این گونه جرایم به شدت برخورد می کند.

 

قاضی موحدی راد با تاکید بر این که فقط ۷ نفر از خانواده ها شکایت کرده اند، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با جدیت این پرونده را پیگیری خواهد کرد و اجازه نمی دهد حقی تضییع شود.

 

واکنش مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی

 

«سید علی‌رضا موسوی‌نژاد» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز پس از انتشار این خبر در فضای مجازی و تلویزیون‌های بیگانه گفت: برخورد قضایی و اداری با معلم خاطی در فردوس صورت گرفته است. این مقام مسئول تایید کرده است که فرد مذکور طی فرآیند آموزش خود، به اذعان دانش‌آموزان متاسفانه آنان را مورد آزار کلامی و جسمی قرار داده است. آموزش و پرورش به محض اطلاع از موضوع آزار و اذیت کودکان در شهرستان فردوس پیگیری مستمر را در دستور کار قرار داده که منجر به تشکیل پرونده در دادگستری و هیات رسیدگی به تخلفات اداری شده است.

 

این مقام رشد آموزش و پرورش در خصوص این معلم ۵۵ ساله که ساکن شهرستان فردوس خراسان جنوبی است صبح چهارشنبه ۲۹ تیر ماه گفت: اردیبهشت ماه سال جاری فردی با هویت (م . د) دارای ۲۸ سال سابقه خدمت که تاکنون هیچ گونه سوء‌سابقه‌ای نداشته است در محل پارکینگ منزل مسکونی خود در خارج از ساعت آموزشی با هماهنگی هفت نفر از اولیای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اقدام به برگزاری کلاس خصوصی برای آنان کرده است. فرد مذکور طی فرآیند آموزش خود، به اذعان دانش‌آموزان متاسفانه آنان را مورد آزار کلامی و جسمی قرار داده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در خصوص برگزاری این گونه کلاس‌ها گفت: برگزاری این گونه کلاس‌ها به هیچ عنوان مورد تایید آموزش و پرورش نبوده و بارها به عدم برگزاری این گونه کلاس‌ها توصیه شده است. در عین حال آموزش و پرورش به محض اطلاع، از طریق مراجع ذیربط و قوه قضاییه پیگیری‌های مستمر را آغاز کرده که منجر به بازداشت متهم و تشکیل پرونده به‌طور همزمان در دادگستری و هیات رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش شد.

موسوی‌نژاد گفت: دادگاه و هیات رسیدگی به تخلفات اداری در مرحله بدوی نامبرده را محکوم کرده که در صورت تایید رای نهایی از طریق مراجع ذیصلاح اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اطلاعات تکمیلی در خصوص این حادثه در دست بررسی قرار دارد و گزارش‌های تکمیلی به اطلاع مخاطبان فراز خواهد رسید.

 

 

منبع خبر : ایرنا
منبع: ایرنا
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!