پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۵۲۲۴۲

نجات از چوبه دار به خاطر یک خواب

نجات از چوبه دار به خاطر یک خواب
پسر ۱۶ ساله ای که مصرانه خواهان قصاص قاتل پدرش بود ۳ روز پیش از تاریخ اجرای حکم به خاطر دیدن یک خواب از اجرای حکم قصاص قاتل پدرش صرف نظر کرد.
نویسنده :
شهریار کریمی

                                    

بر اساس گزارش فراز، پسر قتول که به هنگام قتل پدرش ۱۰ ساله بود و به خاطر محرومیت های ناشی از نعمت پدر به هیچ وجه حاضر به بخشش قاتل نبود پس از آنکه پدرش را در خواب دید از اجرای حکم قصاص قاتل پدرش منصرف شد.  

                    

۲۷ آبان سال ۱۳۹۵  پلیس تهران در جریان یک نزاع خونین بین ۲ فروشنده آهن آلات در شاد آباد قرار گرفت که در جریان آن نزاع یک نفر از آنها به قتل رسید. در بررسی های اولیه مشخص شد، دو طرف نزاع بر اثر مسائل مالی از مدت ها قبل با هم اختلاف داشتند و روز حادثه اختلافات گذشته یک بار دیگر باعث ایجاد درگیری لفظی و سپس درگیری فیزیکی شد و در نهایت قاتل که در آن زمان مردی ۳۵ ساله و مجرد بود با ضربات چاقو باعث جراحت همکار آهن فروش خود شد و از صحنه درگیری فرار کرد. پس از آن مجروح به بیمارستان منتقل شد و مورد درمان پرسنل اورژانس قرار گرفت، اما متاسفانه تلاش کادر درمان برای نجات مجروح حادثه مثمر ثمر واقع نشد و مرد آهن فروش از دنیا رفت. با اعلام موضوع به بازپرس کشیک قتل تهران، تیم بررسی صحنه جرم به ماجرا وارد شد و بدین صورت تحقیقات برای دستگیری عامل جنایت آغاز شد. در ادامه بررسی ها کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت موفق شدند متهم فراری را دستگیر و تحت بازجویی قرار دهند. مرد جوان در جریان بازجویی‌ها به قتل ناخواسته همکار خود اعتراف و اعلام ندامت کرد. با اعتراف صریح متهم به قتل همکار خود و بازسازی صحنه قتل، کیفر خواست برای وقوع این جنایت تنظیم و پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. متهم در جریان محاکمه در دادگاه از ارتکاب قتل به شدت ابراز پشیمانی و از اولیای دم مقتول در خواست بخشش کرد، اما اولیای دم که مادر و فرزند مقتول بودند درخواست قصاص مقتول را در دادگاه مطرح کردند. قضات شعبه دهم دادگاه کیفری پس از بررسی پرونده با توجه به اعتراف صریح متهم و بازسازی صحنه جرم و همچنین با توجه به مدارک و شواهد موجود در پرونده حکم بر قصاص قاتل را صادر کردند. با تأیید حکم قصاص از سوی دیوانعالی کشور، پرونده برای اجرای حکم به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی ارسال و جلسات متعددی با اولیای‌دم گذاشته شد تا شاید بتوانند رضایت آنها را جلب کنند، اما خانواده مرد آهن‌فروش همچنان خواهان قصاص بودند.

 

در نهایت تاریخ اجرای حکم قصاص برای سحرگاه چهارشنبه ۲۲ تیرماه تعیین و این تاریخ به خانواده مقتول نیز اعلام شد. در حالی که خانواده مرد آهن‌فروش همچنان بر قصاص اصرار داشتند و قرار بود چهارشنبه برای اجرای حکم به زندان رجایی‌شهر بروند ناگهان ماجرا تغییر کرد و صبح دیروز پسر مرد آهن‌فروش در دادسرای جنایی تهران حاضر شد و در کمال ناباوری خواهان بخشش قاتل پدرش شد و در نهایت رضایت نامه بخشش قاتل پدرش را بعد از گذشت حدود ۶ سال از وقوع قتل امضا کرد.                                      

 

ماجرای خوابی که باعث نجات قاتل شد                                                                                                            

پسر۱۶‌ساله که رضایت نامه  بخشش را در ‌دست داشت، درباره علت این اقدام خود به خبرنگاران گفت: به هیچ عنوان نمی‌خواستم قاتل پدرم را ببخشم، نه من راضی بودم نه مادرم و نه مادر‌بزرگم. من ۱۰‌ساله بودم که پدرم کشته شد و از نعمت داشتن پدر محروم شدم. این موضوع برایم سخت بود و با خودم می‌گفتم چطور می‌توانم قاتل پدرم را ببخشم؟ در تمام این سال‌ها حسرت داشتن پدر را به دل داشتم و بغض نبود سایه پدر بر سرم همیشه با من بود و مرا آزار می داد. زمانی که به ما اعلام شد تاریخ اجرا مشخص شده ما می‌خواستیم قاتل را قصاص کنیم، اما ناگهان با یک خواب همه چیز تغییر کرد‌. شب عید قربان نزدیک سحر خواب پدرم به خوابم آمد. او در حال قربانی کردن گوسفندی بود و حالش خیلی خوب بود. به من نگاه کرد و گفت پسرم قاتل مرا ببخش. او از من خواست قاتلش را قصاص نکنیم. از خواب که بیدار شدم، در شوک بودم به سراغ مادرم رفتم در کمال ناباوری او هم خواب پدرم را دیده بود، البته از او نخواسته بود که قاتل را ببخشد اما گفت پدرت را دیدم حالش خیلی خوب بود. با دیدن این خواب متحول شدم، از طرفی قاتل در مدتی که در زندان بود کارهای خوبی انجام می‌داد و کاملا تنبیه شده بود. خانواده او نیز در این مدت خیلی سراغمان می‌آمدند و درخواست گذشت داشتند. همه این موارد باعث شد که از قصاص قاتل گذشت کنم. دیروز تعطیل بود، ولی صبح دوشنبه خودم را به دادسرا رساندم تا به خاطر آرامش پدرم، قاتل او را ببخشم.

 

با گذشت اولیای‌دم، پرونده بزودی برای محاکمه از جنبه عمومی جرم به دادگاه کیفری ارجاع خواهد شد و احتمالا با توجه به حسن اخلاق زندانی در زندان رجایی شهر طی روزهای آینده از زندان آزاد خواهد شد. گزارش آزادی این زندانی نیز به اطلاع مخاطبین فراز خواهد رسید.

 

                                                                                                                                   

 

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!