پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۵۲۱۵۹

اصل ماجرای ویدیوی کتک‌خوردن پسر بچه از معلم چه بود

اصل ماجرای ویدیوی کتک‌خوردن پسر بچه از معلم چه بود
در روزهای اخیر، ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن معلمی با ترکه به جان دانش‌آموزش افتاده است. آقای معلم به ضربه‌های ترکه اکتفا نمی‌کند و با ضربه‌های مشت و سیلی را نیز از خجالت پسر بچه درمی‌آید. این ویدیو در پیامرسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی با عنوان «کتک زدنه وحشیانه دانش‌آموز توسط معلم سنگ‌دل» منتشر شده و کاربران ایرانی، خواستار برخورد سریع با آقای معلم شده‌اند. کار به جایی رسید که تعدادی از خبرگزاری‌های پرمخاطب داخلی نیز این ویدیو را با متن مطالبه‌گرانه‌ای منتشر کردند.
نویسنده :
سینا جهانی

 


 

اما واقعیت چیست؟!

 

این ویدیو در فضای مجازی فارسی، به طرز فراگیری به یکی از مدرسه‌های ایران منسوب شده و کاربران نیز در گروه‌های خانوادگی و دوستانه، خواستار برخورد سریع و قاطع مسوولان با «معلم سنگ‌دل» شدند. در واقع اما، این ویدیو مربوط به یکی از مدارس شهر «پاتنا»‌ در هندوستان است که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹ در فضای مجازی منتشر شد.

 

این دانش آموز پنج ساله، پس از این اتفاق، برای مداوا به بیمارستان منتقل شد. گزارش‌ها در سایت‌های محلی هندوستان حاکی از آن است که این حادثه در منطقه «داناروآ» در پاتنا رخ داده بود. این ویدیوی نشان می‌دهد که معلم یک مرکز مربیگری، به طرز بی‌رحمانه‌ای تکه چوبی را بر تن پسر بچه ۵ ساله می‌کوبد و زمانی که چوب به دو نیم تقسیم می‌شود، معلم با مشت و لگد به جان او می‌افتد.

 

این ویدیو در روزهای اخیر، به قدری در فضای مجازی ایران دست به دست شد که مسوول پلیس فتا را نیز به واکنش واداشت. سرهنگ «رامین پاشایی»، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه طی چند روز اخیر، کلیپ تصویری دردناکی مبنی بر «کتک زدن وحشیانه یک کودک» در فضای مجازی منتشر شد گفت : «این کلیپ مربوط به کشور ایران نیست. با توجه به نسبت دادن کلیپ مذکور به کشور ایران، شاهد حجم وسیعی از واکنش‌های همدردی و پی‌گیری از سوی اصحاب رسانه بودیم که در این خصوص ضمن بررسی‌های اولیه مشخص شد این کلیپ، برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ در فضای مجازی منتشر شده و مربوط به کشور هندوستان است.»

 

این اولین بار نیست که اخباری از این دست، در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. برای آشنایی بیشتر با نحوه مواجهه با «فیک‌نیوز»ها گزارش زیر را بخوانید:


با فیک‌ نیوزها در گروه های خانوادگی چه کنیم؟

 

ترکیبی از این قواعد، می‌تواند شما را به قضاوتی درست برساند. اگر با به‌کارگیری تمام این موارد، شک شما به صحت محتوای خبر برطرف نشد، «عدم انتشار مجدد و جلوگیری از بازنشر بیشتر خبر در فضای مجازی» حداقل کاری است که از دست‌تان برمی‌آید. این اخبار، بیشتر با جملات کوبنده و آرمان‌گرایانه، شروع یا تمام می‌شوند: «ایرانی نیستی اگر استوری نکنی! اگر خون آریایی توی رگ‌هاته بازنشر کن! بی‌غیرتی اگر همه جا نفرستی!»


چشمانتان را ببندید، موسیقی مورد علاقه‌تان را پخش کنید، جرعه‌ای چای بنوشید و با خیال راحت از این جملات بگذرید. بازنشر اطلاعاتی که خودتان نیز به صحت آن مشکوکید، شما را تنها به عضوی از زنجیره بی‌انتهای فیک‌نیوز تبدیل می‌کند.

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
اریانا
-
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱
1
ن بابا بچه هه میگف نزنننن!این ایرانی بود تا اثبات نکنین قبول دار نیستم معلمه اشغاله کثیف بچه رو میزد انگار سگ میزنه عوضی ایران جایی واسه همچین ادمایی نداره
ناشناس
-
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱
0
به هر حال در هر جای این دنیاهم اتفاق افتاده باشه،بالاخره ندای هل من ناصر ... یک مظلوم هست و هر انسانی که اندکی مشاعیر داشته باشه این اعمال رو ازش رنجیده خاطر میشه و باید درقبالش پاسخگو باشه و دفاع و عدالتخواهی و دادخواهی بکنه.هندو یا اروپایی یا عرب یا هر ملیت وقومیتی بودن دلیل بر عدم رنجش خاطر انسان از همچین صحنه هایی نمیشه،حیوان آزاری یکی از شنیع ترین رفتارهاست چه برسه به انسان آزاری یا خدای نکرده کودک آزاری،حس نوع دوستی میطلبه از مظلوم دفاع بشه.إن شاءالله جامعه بشری به سطحی از شعور برسه که دیگه شاهد همچین وقایع دردناکی نباشیم.
امیرعلی
-
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱
0
مدیر عجب عاشغالی بود که بعد از شکست چوب یک چوب دیگه داد
آرش
-
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱
0
به روح مادرم قسم اگر خدایی نکرده من جای پدر این بچه بودم یا الان من مرده بودم یا این حیوان وحشی چون این وحشی گری اصلا و ابدا قابل تحمل نیست
ایران
-
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱
0
ایرانی بود. بچه داد میزنه تو رو خدا نزن.
لطف کنید افشا کنید
ناشناس
-
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱
1
خوب کرد تازه باید بیشترم میزدش
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!